ترکیه خواستار خروج امریکایی‌ها از پایگاه هوایی اینجرلیک شد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/SSgt Daniel Owenترکیه خواستار خروج امریکایی‌ها از پایگاه هوایی اینجرلیک شد
ترکیه خواستار خروج امریکایی‌ها از پایگاه هوایی اینجرلیک شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
رئیس حزب "وطن" ترکیه پیشنهاد خروج نظامیان امریکایی را از پایگاه هوایی اینجرلیک داد.

به گزارش اسپوتیک، ترکیه پس از بیانیه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، بخاطر رسمیت شناختن "نسل کشی ارمنی‌ها"، می خواست که نظامیان امریکایی را از پایگاه هوایی اینجرلیک اخراج کند. این پیشنهاد از سوی دوغو پرینچک، رهبر حزب "وطن" این کشور ارایه شده بود.

به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها؛ ترکیه سفیر امریکا را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها؛ ترکیه سفیر امریکا را احضار کرد

این سیاستمدار اظهار داشت: "ارتش ترکیه بلافاصله باید کنترل پایگاه هوایی اینجرلیک را به دست گیرند و در 15 روز امریکایی ها باید به خانه خود برگردند".

پایگاه هوایی اینجرلیک در نزدیکی ولایت آدانا واقع شده است، این پایگاه توسط نیروهای هوایی ترکیه و امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، با صدور بیانیه ای روز گذشته "نسل‌کُشی ارمنی‌ها" در زمان امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت.

قابل یادآوری‌ست که به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارمنی‌ها به دست ترکان عثمانی از وعده های بایدن در ایام رقابت‌های انتخاباتی بود. تا کنون 29 کشور، از جمله فرانسه، روسیه، برازیل، آلمان، هالند، سویدن، ایتالیا، بلجیم، سوئیس، اسلواکیا، جمهوری چک و کانادا، این نسل کشی را رسمیت شناخته‌‌اند.

ترکیه بارها اعلام کرده ترکان عثمانی دست به کشتار ارامنه نزده‌اند و همواره اتهام نسل‌کشی را رد کرده و گفته که در فاجعه سال‌های 1915 تا 1917 هم ترک‌ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала