راز طول عمر جاپانی ها چیست؟

© AP Photo / Wally Santanaراز طول عمر جاپانی ها چیست؟
راز طول عمر جاپانی ها چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2021
عضو شوید
بسیاری از ما برای جوان‌ ماندن و حفظ سلامتی پول زیادی خرج می‌کنیم. از خریداری محصولات ضدپیری مختلف گرفته،‌ هر کاری را برای رسیدن به طول عمر بالاتر انجام می‌دهیم. بااین‌حال، هیچ‌کدام از آنها دائمی نیستند و تأثیر چندانی هم ندارند. اما جاپانی‌ها بدون تلاش زیاد، همچنان که سن‌شان بالا می‌رود، به‌شکل طبیعی سالم و جوان باقی می‌مانند.

به گزارش اسپوتنیک، یک کاربر از پورتال چینی در مورد چهار عادت غذایی که ساکنان جاپان طول عمر معروف خود را مدیون آنها هستند، صحبت کرد.

نویسنده خاطرنشان کرد، براساس سازمان جهانی صحت، جاپان از نظر امید به زندگی 84.2 سال در رتبه اول جهان قرار دارد. در عین حال، ساکنان این کشور دوست ندارند ورزش کنند.

چای به طول عمر تاثیر می گذارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2020
چای به طول عمر تاثیر می گذارد

طبق تحقیقات، همانطور که نویسنده می‌نویسد، علل طول عمر جاپانی‌ها شامل ژنتیک، شرایط زندگی، رشد اجتماعی، مراقبت‌های صحی و سایر عوامل است. این کاربر همچنان یکی از نکات کلیدی را تغذیه در این کشور می‌داند.

بنابراین، غذاهای مختلف و متنوعی همیشه روی میز جاپانی‌ها است، اما در عین حال، مقدار غذا نسبتاً کم است. هر وعده غذایی شامل ماهی، گوشت، سبزیجات، میوه‌ها، برنج و سایر غذاهای اصلی است. اشاره شده است که چنین مقدار غذاهای کوچک به شما امکان می‌دهد رژیم غذایی خود را متعادلتر کنید.

آداب و رسوم سفره جاپانی با نیاز به آهسته غذا خوردن و با جویدن بسیار لقمه است مشخص می‌شود که به هضم و جذب سریع آن کمک می‌کند و همچنان از پرخوری جلوگیری می‌کند. علاوه براین، با افزایش سن، دستگاه گوارش و عملکرد آن ضعیف می‌شود. غذا خوردن به آرامی می‌تواند استرس را بر روی بدن کاهش دهد.

نویسنده معتقد است که روشن پخت و پز نیز هم است. جاپانی‌ها به جای سرخ کردن غذا در تابه، آن را در دیگ می‌پزند یا آن را بخارپز می‌کنند که می‌تواند میزان چربی مصرفی را کاهش دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала