افزایش هزینه های نظامی جهان/ روسیه در جمله 5 کشور برتر

راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است
راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2021
عضو شوید
گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می دهد بحران شیوع ویروس کرونا هیچ تاثیری بر هزینه های نظامی جهان نداشته و کشورهای دنیا طی سال 2020 بیش از 1.981 تریلیون دالر برای خرید تسلیحات نظامی هزینه کرده‌اند.

موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم (SIPRI) ) با نشر گزارش سالانه خود در مورد روند هزینه ها در حوزه نظامی، اعلام کرد که هزینه های نظامی در جهان در سال 2020 تقریباً دو تریلیون دالر آمریکا برآورد شده است و این رقم 2.6 درصد بیشتر از سال قبل است.

 بر اساس این گزارش روسیه در جمله پنج کشور برتر این فهرست قرار دارد.

هزینه های نظامی امریکا را به مرز ورشکستگی رسانده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2019
هزینه های نظامی امریکا را به مرز ورشکستگی رسانده است

طبق تخمین های موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم ، هزینه های نظامی به طور کلی 2.4 در صد از تولید ناخالص داخلی جهان بوده است . این در شرایطی است که تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2020 بیش از 4.4 درصد کاهش داشته است.

در سال 2019 این رقم 2.2 در صد بوده است. پنج کشور برتر با بیشترین هزینه های نظامی در جهان در سال 2020 شامل ایالات متحده، چین، هند، روسیه و انگلستان است که 62 درصد هزینه های نظامی جهانی را به خود اختصاص داده است. روسیه دوباره وارد پنج رتبه برتر شد و مقام چهارم را به خود اختصاص داد.

آمریکا و چین با فاصله زیاد همچنان بیشترین هزینه های نظامی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارند. آمریکا 39 درصد و چین 13 درصد کل هزینه های نظامی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

هزینه‌های نظامی چین در سال 2020 با 26 درصد رشد به 252 میلیارد دلار رسیده است.

هزینه‌های نظامی آمریکا نیز برای سومین سال متوالی افزایش داشته است.

الکساندرا مارک‌استینر، از دیگر نویسندگان این گزارش تاکید کرد: "افزایش هزینه های نظامی ایالات متحده ممکن است به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیقات و توسعه جدید سلاح ها و همچنین اجرای چندین پروژه بلند مدت مانند مدرن سازی زرادخانه هسته ای ایالات متحده و خریدهای بزرگ اسلحه باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала