وزارت خارجه: روسیه هفت دیپلمات از اسلواکی و کشورهای بالتیک را اخراج می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه: روسیه هفت دیپلمات از اسلواکی و کشورهای بالتیک را اخراج می کند
 
وزارت خارجه: روسیه هفت دیپلمات از اسلواکی و کشورهای بالتیک را اخراج می کند
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گفته است که دو کارمند اسلوواکی سفارت لیتوانی و یک کارمند سفارت های لاتویا و استونی باید در هفت روز از قلمرو فدراسیون روسیه خارج شوند.

به گزارش  اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گفته است، دو کارمند سفارت لیتوانی، سه کارمند سفارت اسلواکی و همچنین یک کارمند نمایندگی های دیپلماتیک لتونی و استونی هر کدام باید ظرف یک هفته روسیه را ترک کنند.

 کرملین در مورد اخراج سه دیپلمات اروپایی توضیح داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
کرملین در مورد اخراج سه دیپلمات اروپایی توضیح داد

 مسکو اعتراض شدیدی خود را به نمایندگان این کشورها ابراز داشت. پیش از این،  این کشور ها چندین دیپلمات روس را عنصر نا مطلوب اعلام کرده بودند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "اعتراض شدید به روسای نمایندگی های دیپلماتیک در رابطه با اقدامات تحریک آمیز و غیر موجه برای اخراج کارمندان سفارتخانه های روسیه در این کشورهای حوزه بالتیک، اعلام شده است. مشخص شده است که ویلنویس، ریگا و تالین آشکارا به روش خصمانه خود نسبت به کشورمان ادامه می دهند و در این مورد اقداماتشان تحت پوشش همبستگی با اقدامات بی رویه جمهوری چک در قبال روسیه قرار گرفته است."

همچنین اقدامات مشابهی نیز توسط ایالات متحده، بلغاریا، اوکراین، پولند و رومانی انجام شده است.

پیش از این بلومبرگ اعلام کرد که «دولت امریکا موضوع اتهام دست داشتن روسیه در انتخابات امریکا و همچنین هک شدن سایت «سولار ویندز»  Solar Winds را در دست تحقیق قرار داده و هم اکنون این تحقیقات تکمیل شده و دولت امریکا امکان دارد بزودی اقدامات تلافی جویانه‌ای علیه روسیه اتخاذ و آن را اعلام نماید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала