بایدن: اکنون زمان ترک افغانستان فرا رسیده‌است، نباید چندین نسل طول بکشد

© REUTERS / POOLبایدن: اکنون زمان ترک افغانستان فرا رسیده‌است، نباید چندین نسل طول بکشد
بایدن: اکنون زمان ترک افغانستان فرا رسیده‌است، نباید چندین نسل طول بکشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا طی سخنرانی در کنگره، بر پایان دادن به جنگ طولانی افغانستان تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز گذشته، (چهارشنبه، 28 اپریل) در نخستین سخنرانی خود در نشست مشترک دو مجلس نمایندگان و سنا در کنگره گفت که ماموریت نظامی این کشور در افغانستان طولانی بوده و هم‌اکنون نظامیانی از امریکا در افغانستان حضور دارند که پس از حملات ماه سپتامبر 2001 متولد شده‌اند.

او تأکید کرد که نیروهای امریکایی اسامه بن‌لادن، رهبر پیشین شبکۀ القاعده را به کیفر رسانده و تهدید تروریستی این گروه در افغانستان را نیز تنزیل داده‌اند.

وی درباره جنگ امریکا در افغانستان نیز گفت: این جنگ قرار نبود به اشغال چندنسلی یک کشور تبدیل شود... بعد از 20 سال اکنون زمان بازگرداندن نیروهایمان به خانه است... البته تهدید تروریستی از سال 2001، به ورای افغانستان تحول پیدا کرده است.

از سویی هم، جو بایدن در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که تهدید تروریزم هم‌اکنون از افغانستان فراتر رفته است.

در همین حال، او گفت که امریکا قابلیت و توانایی خود را برای سرکوب تهدیدات تروریستی آینده به این کشور را حفظ و مراقب دفع آن خواهد بود.

پیش از این، بایدن برنامۀ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را اعلام کرد. براساس این برنامه، تمامی نظامیان امریکایی در 11 سپتمبر سال جاری افغانستان را ترک خواهند کرد. این روند از همین اکنون آغاز شده است. خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در 20 سالگی حملات 11 سپتمبر 2001 انجام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала