قانون مواد غذایی در چین تصویب گردید

© AFP 2023 / Adek Berry قانون مواد غذایی در چین تصویب گردید
قانون مواد غذایی در چین تصویب گردید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
پارلمان چین روز پنجشنبه قانونی را برای مبارزه با استفاده بی رویه از مواد غذایی تصویب کرد.

این قانون پس از رای گیری در جلسه کمیته دائمی کنگره خلق ملی ، عالی ترین نهاد قانونگذاری کشور ، تصویب شد و امروز لازم الاجرا است.

یک چالش دائمی برای دولت در چین قبلاً این بود که چگونه می توان جمعیت زیادی را تغذیه کرد. این مشکل حل شد، اکنون مقامات درگیر مبارزه با استفاده بی رویه از محصولاتی هستند که به مقیاس وسیعی رسیده است.

طوری باید غذا بخورید که چاق نشوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
طوری غذا بخورید که چاق نشوید

رهبر چین شی جین پینگ گفت که "پدیده هدر رفتن مواد غذایی وحشتناک و ناراحت کننده است" ، و دستور داد تا اعتدال را در میان ساکنان ایجاد کند. رئیس جمهور جمهوری خلق چین از مردم خواست تا احساس شرمندگی را به دلیل "اسراف کردن غذا و افتخار در پس انداز پول" ایجاد کنند.

پس از فرمان شی جین پینگ، چین کمپین "صفحه تمیز" را راه اندازی کرد که قبلا میلیون ها نفر به آن پیوسته اند. در شبکه های اجتماعی، کاربران عکس ها یا فیلم های از بشقاب های خالی را به اشتراک می گذارند که نشان می دهد همه مواد غذایی خورده شده اند.

هر ساله در چین ، حدود 35 میلیون تن مواد غذایی قبل از رسیدن به مصرف کنندگان، هدر می رود. هر روز در هر 500 شهر چین به طور متوسط ​​حدود 50 تن مواد زائد غذایی تولید می شود. طبق یک مطالعه، پیکن، شانگهای، چنگدو و لهاسا سالانه به طور متوسط ​​17-18 میلیون تن غذا تولید می کنند که می تواند 30-50 میلیون نفر در سال را تغذیه کند.

بهترین غذا های کاهش دهنده وزن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
بهترین غذا های کاهش دهنده وزن

رویدادهای شرکتی یکی از بزرگترین منابع اتلاف مواد غذایی در چین است. در رستورانت های چینی رسم است که غذاهای متنوع را به مقدار زیاد "روی میز" سفارش می دهند و جدا از هر فرد ، اگر غذا باقی بماند ، آن را با خود می برند.

در مهمانی ها و ضیافت های شرکت ها وضعیت تا حدودی متفاوت ایجاد شده است. به طور معمول، در این رویدادها، مردم از گرفتن غذا با خود ناراحت هستند ، اگرچه مقدار زیادی از آن باقی مانده است.

مقامات چینی چندین سال است که با این موضوع سر و کار دارند ، توجه ویژه به حل مشکلات با عدم آگاهی کافی کودکان در مورد نیاز به صرفه جویی در مواد غذایی، اما با وجود تمام اقدامات، پدیده زباله بیش از حد در کشور هنوز وجود دارد .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала