امریکا در جنگ با چین، شکست میخورد

© AP Photo / Pang Xinglei/Xinhuaقوای چین
قوای چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
کارمند پنتاگون اشتباه محاسبه ایالات متحده را تهدید به شکست در جنگ خواند.

به گزارش اسپوتینک، فرانتس گیل، همکار پنتاگون می گوید، در صورت درگیری نظامی آشکار بین ایالات متحده و چین، اعتماد امریکا به شکست ناپذیری خود، اشتباه است که ایالات متحده را به شکست سوق می دهد که این مقاله در روزنامه چینی گلوبال تایمز منتشر شد.

 هشدار وزیر خارجه چین با امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
هشدار وزیر خارجه چین با امریکا

در مطالب، به نظر گیل، در صورت تشدید بیشتر روابط دو کشور به دلیل مواضع آنها در مورد تایوان، جنگ بین چین و ایالات متحده امری اجتناب ناپذیر است.

"از دیدگاه گیل، امریكا هرگز مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای نقض حاكمیت شخص دیگری نبوده است، و این احساس اعتماد به نفس خود را در زمینه شکست ناپذیری به ما داده است. با این حال، با توجه به اینکه تایوان اولویت اصلی چین است، مشارکت در این درگیری یک محاسبه اشتباه مرگبار برای امریکا خواهد بود".

به گفته نویسنده، حمایت ایالات متحده از حزب پیشرو دموکراتیک تایوان باعث نارضایتی شدید پیکن می شود، زیرا این مسئله را امور داخلی چین در حوزه حمایت از حاکمیت می داند.

الکسی پوشکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2021
روسیه از عواقب "استعمال زور" علیه چین به امریکا هشدار داد

در همین زمان، اخیراً یک تغییر "اساسی" در توازن نیروها در اوضاع سیاسی جهان ایجاد شده است و چین به یک ابرقدرت برابر با ایالات متحده مبدل گردیده است. گیل متقاعد شده است كه یك جنگ احتمالی پیروزی را برای واشنگتن به ارمغان نخواهد آورد و فقط روند انحطاط امریكا را تسریع خواهد كرد.

پس از اینکه نیروهای کومینتانگ، به رهبری چیانگ کای شک، که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بود، به تایوان نقل مکان کردند، در سال 1949 روابط رسمی بین دولت مرکزی کمونیست چین و ولایت جزیره قطع شد. ارتباطات تجارتی و غیررسمی جزیره و سرزمین اصلی چین از اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 990 ، طرفین از طریق سازمان های غیر دولتی - انجمن توسعه روابط پیکن در سراسر تنگه تایوان و صندوق تبادل تنگه تایپه - شروع به تماس کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала