دیپلمات آلمانی: شماری از کشورهای اروپایی نیاز به نگهبانی در برابر روسیه دارند

© AP Photo / Jens Meyerدیپلمات آلمانی: شماری از کشورهای اروپایی نیاز به نگهبانی در برابر روسیه دارند
دیپلمات آلمانی: شماری از کشورهای اروپایی نیاز به نگهبانی در برابر روسیه دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
یک دیپلمات آلمانی گفت، که ایجاد یک ساختار امنیتی پایدار در اروپا تنها با مسکو امکان پذیر است. 
ناتو: روسیه تهدید بزرگ بر امنیت اروپا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
ناتو: روسیه تهدید بزرگ بر امنیت اروپا است

به گزارش اسپوتنیک، ولفگانگ ایشینگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، که ایجاد یک ساختار امنیتی پایدار در اروپا تنها با مسکو امکان پذیر است، اما در عین حال بسیاری از کشورهای اروپایی «نیاز به نگهبانی از روسیه» دارند.
به گفته ایشینگر، اکنون در پیوندهای اتحادیه اروپا و روسیه «یک نقطه پایین» جدید به دست آمده است.
ایشینگر در مصاحبه با Passauer Neue Presse آلمان گفت: "ما با این معضل روبرو هستیم که یک ساختار امنیتی پایدار در اروپا تنها می تواند همراه با روسیه شکل بگیرد، اما در عین حال بسیاری از کشورهای اروپایی نیاز به نگهبانی در برابر روسیه دارند".
رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: "ما نباید توهم ایجاد کنیم. بهبود روابط به زمان نیاز دارد. اقدامات زورگویی مانند تحریم ها برای تغییر محاسبه روسیه ضروری است. با این حال، این اقدامات لزوماً باید با پیشنهاد گفتگو مرتبط باشد".
در همان زمان، ایشینگر تأکید کرد که برای نزدیک شدن مسکو و بروکسل، لازم است طرف روسی «آمادگی برای تنش زدایی و تغییر رفتار» را نشان دهد. به نظر وی، مسکو مسئول بهبود پیوندها است.
به تازگی، در غرب اظهارات پیاپی درباره «تهدید روسیه» وجود دارد. فدراسیون روسیه بارها به این موضوع پاسخ داده است، كه فدراسیون روسیه قصد حمله به هیچ كسی را ندارد و اظهارات مربوط به «تجاوز روسیه» بهانه ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیكی مرزهای روسیه است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهدید روسیه "اختراع کسانی است که می خواهند از نقش خود به عنوان پیشتاز در جنگ با روسیه سود ببرند، برای این کار برخی پاداش ها و امتیازات دریافت کنند".

افزون بر این، مسکو بارها گفته است، که آماده گفتگو درباره مسائل امنیتی است و تقصیر وخیم شدن پیوندها با کشورهای غربی است.
ایشینگر با اشاره به نشست احتمالی روسیه و امریکا با حضور رئیسان جمهور دو کشور، ولادیمیر پوتین و جو بایدن گفت، که نباید در این زمینه «انتظارات خود را بیش از حد» ارزیابی کرد. رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد، با این وجود، احتمال برگزاری چنین نشست ها "همچنان نشانه مهمی است که علی رغم اختلاف نظرهای بیشمار، ارتباط (بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه) قطع نشده است".
ایشینگر گفت: "بدیهی است که همکاری با روسیه در زمینه های مهم بین المللی ضروری است. به عنوان نمونه، این مسئله را در مسئله کنترل تسلیحات، با توجه به ایران یا درگیری در سوریه می بینیم - بدون روسیه ، پیشرفت بیشتری نخواهیم کرد".
پیش از این، کاخ سفید گفته بود که بایدن به پوتین پیشنهاد کرد دیدار در نشست های سران در تابستان امسال در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود تا درباره مسائل انباشته در روابط دو جانبه گفتگو کند. کرملین گزارش داده است که تاریخ احتمالی این نشست در حال بحث است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала