هشدار کوریای شمالی به امریکا

© Sputnik / Ilya Pitalevکوریای شمالی به امریکا را هشدار داد
کوریای شمالی به امریکا را هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
عضو شوید
رئیس بخش امریکایی وزارت خارجه کوریایی شمالی می گوید که اگر امریکا سیاست های "قدیمی و عقب مانده" خود را در قبال شبه جزیره کوریا ادامه دهد، دچار بحران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کوون جونگ گئون، یکی از رئیس بخش امور امریکا در وزارت خارجه کوریای شمالی به آژانس تلگراف مرکزی این کشور، گفت که امریکا تهدید اساسی برای شبه حزیزه کوریا است، در صورت ادامه این سیاست‌های "قدیمی و عقب مانده" این کشور به‌زودی دچار بحران خواهد شد.

بایدن: برای مقابله با تهدیدهای ایران و کوریای شمالی با متحدانمان همکاری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
بایدن: برای مقابله با تهدیدهای ایران و کوریای شمالی با متحدانمان همکاری می‌کنیم

این در حالی‌ست که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا چندی پیش اعلام کرده بود که برنامه های هسته‌ای ایران و کوریای شمالی "تهدید جدی برای امنیت" امریکا و تمام کشورهای جهان است.

رئیس جمهور امریکا تاکید کرد که با "دیپلماسی و مهار شدید"، این تهدید را مهار خواهد کرد.

به گفته وزیر خارجه کوریای شمالی، بایدن به زبان خود مرتکب یک "اشتباه بزرگ" شد، حالا مسیر سیاست جدید امریکا در قبال کوریای شمالی واضح است. پیونگ یانگ مجبور به انجام اقدامات مناسبت خواهد شد.

کوون جونگ گئون همچنان تاکید کرد که دیپلماسی امریکا نشانه اقدامات خصومتآمیز و ابزاری بیش برای مهار تهدید نیست.

قابل ذکر است، چندی پیش جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بازنگری سیاست امریکا در قبال کوریای شمالی به پایان رسیده است، سیاست جدید متفاوت‌تر از سیاست رئیس جمهور قبلی امریکا خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала