بایدن سطح سالانه پذیرش پناهندگان در آمریکا را چندین برابر افزایش داد

© REUTERS / TOM BRENNERبایدن سطح سالانه پذیرش پناهندگان در آمریکا را چندین برابر افزایش داد
بایدن سطح سالانه پذیرش پناهندگان در آمریکا را چندین برابر افزایش داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که او دستور به اجرای دوباره برنامه‌ای برای افزایش سقف پذیرش پناهجویان به 62 هزار و 500 نفر در طول سال جاری داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Reuters  تشدید موج انتقادها از دولت جو بایدن مبنی بر اینکه او سیاست های دولت سلف خویش در مورد مهاجران و پناهجویان در پیش گرفته است، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا را وادار به اتخاذ تصمیماتی تازه در این زمینه کرد.

کاخ سفید بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد که ‏«جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفته شمار پناهندگان دارای مجوز ورود به کشورش در سال مالی جاری را از حد اکثر 15 هزار نفر، به 62 هزار و 500 تن افزایش دهد.

بایدن خطاب به مهاجران: به آمریکا نیایید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2021
بایدن خطاب به مهاجران: به آمریکا نیایید

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده، ضمن اعلام این که تصمیم کنونی وی پس از مشورت با وزارتخانه های امور خارجه، امنیت داخلی و بهداشت و خدمات انسانی و همچنین کنگره این کشور گرفته شده، تاکید کرد: افزایش شمار پذیرش مجاز در سال مالی 2021 به 62 هزار و 500، با نگرانی های انسانی خطرناکی توجیه می شود و در غیر این صورت نیز، در راستای منافع ملی است.

بایدن در ادامه خاطر نشان ساخت: با توجه به جدی بودن بحران جهانی پناهندگان، باید شمار پذیرش مجاز پناهندگان، برای چالش دولت آمریکا و شرکای آن جهت ایجاد ظرفیت با هدف خدمت رسانی به پناهندگان بیشتر، به اندازه کافی بلندپروازانه باشد.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه همچنین اذعان کرد که سقف پذیرش 15 هزار پناهنده، «بازتاب دهنده ارزش های آمریکا به عنوان کشوری که از پناهندگان استقبال و حمایت می کند» نبوده است.

این در حالی است که بایدن به دلیل تصمیم قبلی خود در اواسط ماه گذشته میلادی مبنی بر حفظ سقف 15 هزار نفری تعیین شده در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای پذیرش پناهندگان در این کشور در سال مالی 2021، مورد انتقاد شدید هم پیمانانش قرار گرفته بود.

یادآور می شود که سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ نارضایتی های بسیاری در میان فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی برانگیخته بود جایی که اعمال محدودیت های گسترده از سوی وی برای اجازه ورود به آمریکا و همچنین عدم پذیرش پناهندگان باعث شده بود بسیاری از افراد خواهان ورود به این کشور، از خانواده های خود جدا شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала