پایگاه هوایی عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفت

© AP Photo / Ali Abdul Hassanپایگاه هوایی عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفت
پایگاه هوایی عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
جای استقرار نظامیان امریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

یورش بر کاروان لجستیک ارتش امریکا در عراق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
یورش بر کاروان لجستیک ارتش امریکا در عراق 
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه بیانیه سرویس مطبوعاتی آژانس های امنیتی عراق که در اختیار اسپوتنیک قرار گرفت، پایگاه هوایی عین الاسد در ولایت الانبار در غرب عراق مورد اصابت چند راکت قرار گرفته و هیچ کسی زخمی نشده است.
در بیانیه آمده است: "دو راکت کاتیوشا در یک حویلی خالی در پایگاه هوایی عین الاسد در ولایت انبار فرو افتاده است، هیچ خسارت جانی ومالی در پی نداشته است".
پایگاه عین الاسد در 160 کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. در جون سال گذشته ، نماینده رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، یحیی رسول گفت، که این تنها پایگاه در کشور است که ارتش ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری ایالات متحده در آن باقی مانده اند.

در 5 جنوری سال 2020 ، پارلمان عراق با اکثریت آرا به عقب نشینی نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا صحبت کرد. این اقدامات پاسخی به عملیات آمریکا در منطقه میدان هوایی بین المللی بغداد بود، که در نتیجه آن، در شب 3 جنوری همان سال، قاسم سلیمانی جنرال ایرانی، فرمانده نیروهای ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق ابومهدی المهندیس کشته شدند.
پس از این وقایع ، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از تأسیسات را كه قبلاً ارتش آمریكا در آنها مستقر شده بود، از جمله تعدادی پایگاه هوایی و مقر مستشاران نظامی ائتلاف، به ارتش عراق تحویل داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала