آزمایش ناموفق راکت جدید بالستیک امریکا در کالیفرنیا

© Wikipediaآزمایش ناموفق راکت جدید بالستیک امریکا در کالیفرنیا
آزمایش ناموفق راکت جدید بالستیک امریکا در کالیفرنیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
نیروی هوایی امریکا از پرتاب آزمایشی راکت جدید بالستیک قاره پیما این کشور خبر داده و اعلام کرد این راکت پیش از پرتاب، به زمین اصابت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی گروه ضربت جهانی نیروی هوایی امریکا موضوع عدم موفقیت پرتاب آزمایشی راکت بالستیک جدید خود به نام «مینِیت من 3» بنا به دلیل نامشخص را تایید کرده و همزمان از آغاز تحقیقات برای بررسی چرایی شکست این پروژه راکتی جدید ایالات متحده امریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه فرماندهی گروه ضربت جهانی نیروی هوایی امریکا آمده است: پرتاب آزمایشی راکت غیر مسلح بالستیک قاره پیما مینیت من 3 از پایگاه هوایی «وندنبرگ» ایالات کالیفرنیا (با شکست مواجه شده) و این راکت پیش از پرتاب با زمین اصابت کرد. دلیل برخورد (راکت) با زمین در حال بررسی بوده و فرماندهی گروه ضربت جهانی نیروی هوایی امریکا در حال ارزیابی برنامه ریزی مجدد برای آزمایش این راکت است.

لازم به ذکر است راکت‌های بالستیک سه مرحله‌ای قاره پیما «مینیت من» از دوران جنگ سرد، اساساً برای حمل تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده ارتش امریکا بوده است. راکت مینیت من 3 در حال حاضر تنها راکت زمین به هوا بالستیک در اختیار ارتش امریکا محسوب شده و قابلیت پیمایش 8100 مایل مسافت را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала