اردوغان با پوتین در مورد واکسین "اسپوتنیک وی" و وضع منطقه صحبت کردند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین با اردوغان
 پوتین با اردوغان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
"برای دستیابی به بهبود چشمگیر اوضاع": پوتین و اردوغان درباره وضعیت ویروس کرونا و از سرگیری سیاحت گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه مکالمه تلیفونی داشت و آنها در مورد مبارزه با ویروس کرونا صحبت کردند.

همانطور که در کرملین اشاره شد، در ماه می برنامه ریزی شده است که تهیه واکسین روسی  ""Sputnik V را سازماندهی کند، امکان تولید مشترک واکسین نیز در نظر گرفته شده است. روسای جمهور ابراز عقیده کردند که اقدامات ضد اپیدمی در نظر گرفته شده امکان تغییر وضعیت با بروز COVID-19 در ترکیه و از سرگیری روابط دو جانبه در بخش سیاحت را فراهم می کند.

اردوغان: سخنان بایدن درباره پوتین پذیرفتنی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
اردوغان: سخنان بایدن درباره پوتین پذیرفتنی نیست

به گفته سرویس مطبوعاتی کرملین ، سران کشورها در مورد مباحث مبارزه با شیوع COVID-19، از جمله در نظر گرفتن وضعیت اپیدمیولوژیک در ترکیه ، به تفصیل بحث کردند.

گفته شد: "آمادگی روسیه برای ایجاد همکاری عملی در این راستا مورد تأکید قرار گرفت. به طور خاص، ما در مورد اولین سازمان تهیه واکسین روسی Sputnik V از ابتدای ماه جاری صحبت می کنیم. همچنین امکان ایجاد تولید مشترک آن در شرکت های ترکیه در حال بررسی است. ”

جناح ترکیه گفته است: "رجب طیب اردوغان برای کمک های طرف روسی تشکر کرد. از نظر متقابل ، اقدامات ضد اپیدمی در دست انجام دستیابی به بهبودی اساسی در وضعیت و از سرگیری روابط دو جانبه در بخش گردشگری را ممکن می سازد".

در حین گفتگو، رهبران همچنین به موضوعات مربوط به موضوعات محلی منطقه ای پرداختند. به ویژه  پوتین و اردوغان درباره اوضاع سوریه و لیبیا و همچنین توافق نامه قره باغ، از جمله در زمینه کار مرکز روسیه و ترکیه برای کنترل آتش بس، گفتگو کردند.

در جریان صحبت، ماهیت سازنده تعامل روسیه و ترکیه ، با هدف ایجاد ثبات بیشتر در سوریه، مشخص شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала