کاخ سفید از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرد

© AFP 2023 / Genya Savilovکاخ سفید از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرد
کاخ سفید از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید تاکید دارد که دولت بایدن به این اصل متعهد است كه درهای ناتو به روی کسانی كه خواهان پیوستن به ناتو هستند و به تعهدات عضویت خود عمل می كنند و به ارتقا امنیت اروپا - آتلانتیك كمک می كنند، باز خواهد ماند

به گزارش اسپوتنیک، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مورد احتمال پیوستن اوکراین به این اتحادیه اظهار داشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا معتقد است که درهای ناتو باید باز باشد.

ژان پیر در جریان نشست خبری گفت: "دولت بایدن به این اصل متعهد است كه درهای ناتو به روی کسانی كه خواهان پیوستن به ناتو هستند و به تعهدات عضویت خود عمل می كنند و به ارتقا امنیت اروپا - آتلانتیك كمک می كنند، باز خواهد ماند".

سویدن: توافق با ناتو شرم آور استسویدن: توافق با ناتو شرم آور است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
سویدن: توافق با ناتو شرم آور است

وی به پرسش روزنامه نگاری در مورد اینکه آیا این بدان معناست که ایالات متحده از آرزوهای اوکراین برای عضویت در اتحاد آتلانتیک شمالی حمایت می کند، پاسخ مثبت داد.

پارلمان اوکراین در دسامبر 2014 با اصلاح دو قانون، وضعیت عدم تعهد دولت را کنار گذاشت. در جون 2016، اصلاحات دیگری به تصویب رسید که عضویت در ناتو را به عنوان هدف سیاست خارجی این کشور تعریف می کند. در فبروی 2019، پارلمان اوکراین با ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی، مسیر کشور را به سمت اتحادیه اروپا و ناتو تضمین کرد. اوکراین به ششمین کشوری تبدیل شده است که وضعیت شریک پیشرفته ناتو را دریافت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала