شورش در اورشلیم؛ 13 فلسطینی زخمی شدند + ویدیو

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر شورش در اورشلیم؛ 13 فلسطینی زخمی شدند + ویدیو
شورش در اورشلیم؛ 13 فلسطینی زخمی شدند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
پولیس اسرائیل می‌گوید که جمعه شب ناآرامی و درگیری با پولیس اسرائیل در کوه معبد یا حرم شریف در اورشلیم آغاز شد که در نتیجه آن سه افسر پولیس اسرائیلی زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی پولیس اسرائیل می‌گوید که جمعه شب ناآرامی و درگیری با پولیس اسرائیل در کوه معبد یا حرم شریف در اورشلیم آغاز شد که در نتیجه آن سه افسر پولیس اسرائیلی زخمی شدند. همچنان هلال احمر از زخمی شدن 13 فلسطینی خبر داده است.

پولیس اسرائیل می‌گوید: نیروهای پولیس همراه با پولیس مرزی در تلاشند تا نظم را پس از ناآرامی‌هایی که امروز در کوه معبد آغاز شد، دوباره برقرار کنند.

به گفته پولیس، صدها نفر از مسلمان با برهم زدن نظم به افسران پولیس حمله و به سمت آنان سنگ و اشیا پرتاب کردند که در نتیجه آن سه افسر پولیس زخمی شدند.

گزارش شده است که فرمانده منطقه اورشلیم، شخصاً در محل حاضر شده و نیروهای اسرائیلی موفق به کنترول وضعیت شده اند.

پولیس اسرائیل همچنان می‌گوید که شورش و ناآرامی‌ها در محله در قدس شرقی نیز عصر جمعه دوباره آغاز شد. پولیس برای پراکنده کردن معترضان مجبور شد از وسایل خاصی استفاده کند که در جریان این عملیات، دو مظنون به آشوب و پرتاب سنگ به سمت پولیس بازداشت شدند.

در محله شیخ جراح در بیت‌المقدس شرقی، جایی که چندین خانواده فلسطینی توسط دادگاه اسرائیل بیرون رانده می‌شوند. مردم در واکنش به این اقدام اسرائیل اعتراضات برپا کردند و بیش از یک هفته ادامه داشت و سپس به شورش تبدیل شده است.

هلال احمر در بیت‌المقدس می‌گوید که در نتیجه درگیری با پولیس اسرائیل، 13 فلسطینی زخمی شده اند.

در سال 1956 میلادی، دولت اردن با همکاری آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک یا اونروا تصمیم به اسکان 28 خانواده در منطقه شیخ جراح در بیت‌المقدس گرفت، اما سند مالکیت به آنها ارائه نداد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала