عمران خان به عربستان سعودی سفر کرد

© @https://twitter.com/spagovسفر عمران خان به عربستان سعودی آغاز شد
سفر عمران خان به عربستان سعودی آغاز شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان سفر دو روز خود را به عربستان سعودی آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان SPA اعلام کرد عمران خان به دعوت رسمی محمدبن سلمان ولیعهد این کشور به مملکت سعودی سفر کرده است تا با مقامات این کشور در مورد روابط دو جانبه، وضعیت منطقه و جهان صحبت و مذاکره کند.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عمران خان خواستار مبارزه قاطعانه علیه اسلام‌هراسی شد

ورود عمران خان نخست وزیر پاکستان به شهر ریاض روز جمعه در پی دعوت از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت گرفته و این سفر به گفته تحلیلگران اقدامی چشمگیر در راستای ترمیم مجدد روابط بین دو دو کشور همپیمان تاریخی به حساب می آید.

هر چند که پاکستان و عربستان به شکل تاریخی همپیمان نزدیک یکدیگر بوده اند  اما روابط قدرتمند آنها اخیرا دستخوش مشکلاتی شده است.

عربستان سعودی در سال 2018 سه میلیارد دالر وام و سه میلارد دالر اعتبار نفتی به پاکستان داد. اما بعد از اینکه پاکستان خواستار حمایت این کشور در ماجرای نقض حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند شد، ریاض خواستار بازپرداخت این وام‌ها شد. پس از آن بود که پاکستان برای کمک مالی به چین متوسل شد. به نظر می‌رسد سفر عمران خان به پاکستان برای ایجاد فصل جدیدی در روابط این دو کشور اسلامی است.

گفتنی است پیش از نخست وزیر پاکستان، جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور به عربستان رفته و با محمدبن سلمان دیدار کرده است.

باجوا با استقبال سفیر پاکستان در عربستان و مقامهای نظامی ریاض مواجه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала