موشک در حال سقوط چین در 700 کیلومتری زمین شکار کامره شد

© REUTERS / Stringerموشک در حال سقوط چین در 700 کیلومتری زمین شکار کامره شد
موشک در حال سقوط چین در 700 کیلومتری زمین شکار کامره شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2021
عضو شوید
ستاره شناسان موفق شده اند موشک در حال سقوط چینی را در 700 کیلومتری زمین تصویربرداری کنند.

 به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران پروژه موسوم به Virtual Telescope Project" به سرپرستی جیانلوکا ماسی موفق به ثبت تصویری از موشک چینی Long March 5B شدند که انتظار می رود تا ساعاتی دیگر به طورغیرقابل کنترل وارد جو زمین شود.

"جیانلوکا ماسی، رئیس این پروژه گفت: هنگام عبور موشک، آسمان فوق‌العاده درخشان بود. این شرایط موجب می‌شود که تصویربرداری دشوار باشد، اما تلسکوپ رباتیک ما موفق شد که از این موشک بزرگ عکس بگیرد.

 گفته می‌شود که این تصویر پس از که قرار گرفتن موشک در معرض یک ثانیه در دید کامره های عکاسی ستاره شناسان در 6 مه 2021 گرفته شده است.

وی افزود: این موفقیت بزرگی است که توانایی تلسکوپ رباتیک ما را در ردیابی چنین اشیایی نشان می‌دهد.

آژانس‌های فضایی و ستاره‌شناسان سراسر جهان در حال ردیابی مسیر موشک چینی هستند و امیدوار هستند که بتوانند خود را بهتر برای فرود آن روی زمین آماده کنند.

جدیدترین اطلاعات در مورد برخورد موشک چینی نشان می‌دهد که این موشک قرار است در امروز شنبه هشتم ماه می وارد جو زمین شود. مقامات دولت آمریکا هشدار داده‌اند که امکان دارد موشک با مناطق مسکونی برخورد داشته باشد.

 موشک Long March 5B «لانگ مارچ 5بی» که به‌تازگی بخش اصلی ایستگاه فضایی در دست ساخت چین را با موفقیت به فضا برد، در مدار نزدیک به زمین قرار گرفته و چند روزی است که کارشناسان درمورد خطر سقوط کنترل‌نشده آن بر روی زمین هشدار می‌دهند، درحالی‌که زمان و مکان دقیق آن همچنان مشخص نیست. 

 سرعت این راکت به اندازه‌ای است که هر 90 دقیقه به دور زمین می‌چرخد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала