سازمان ملل شواهدی نسل کشی یزدیان را پیدا کرد

© AFP 2023 / Safin Hamedیزیدان
یزیدان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
عضو شوید
شواهد روشن و قانع کننده ای مبنی بر نسل کشی تا ده هزار یزدیان توسط سازمان تروریستی دولت اسلامی در عراق کشف گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریم خان مشاور خاص و مربی تیم در امنیت سازمان ملل اظهار داشته است که تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد برای پاسخگویی در مورد نسل کشی، جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی که توسط دولت اسلامی در عراق انجام شده ، شواهد روشن و قانع کننده ای مبنی بر نسل کشی جنایات علیه یزیدیان کشف کرده است.

نام‌گذاری یک خیابان به نام «یزید بن معاویه» در عربستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2019
نام‌گذاری یک خیابان به نام «یزید بن معاویه» در عربستان + ویدیو

خان گفت: "مطابق با استانداردهای بین المللی و بهترین شیوه های سازمان ملل، شواهد واضح و قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد جنایات علیه یزیدیان به وضوح نسل کشی محسوب می شود."

یزدی ها یک گروه قومی-اعترافی کُرد هستند که عمدتا در شمال عراق، در کردستان عراق زندگی می کنند. در سال 2014، یزدی ها توسط داعش * مورد خشونت وحشیانه قرار گرفتند و منطقه اقامتگاه کوچک آنها سنجار (شنگال) را تصرف کردند. تعلق یزیدیان به "کافران" به اسلام گرایان دلیل می دهد که آنها را فقط بر این اساس بکشند، زنان به بردگی گرفته می شوند و کودکان برای "آموزش مجدد" به اردوگاه های ستیزه جویان منتقل می شوند، بسیاری بعدتر به داعش پیوستند. طبق برخی گزارشات، ستیزه جویان تا 10 هزار یزدی را به قتل رساندند.

در سال 2018 ، جایزه صلح نوبل به یک زن ایزدی از عراق ، نادیا مراد ، که خودش اسارت شبه نظامیان را گذراند ، اهدا شد و پس از فرار برای حمایت از قربانیان خشونت فعالیت های عمومی را انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала