اولتیماتوم حماس به اسرائیل

© AFP 2023 / Mahmud HamsБоевое крыло движения ХАМАС в Палестине
Боевое крыло движения ХАМАС в Палестине  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
عضو شوید
قسام، بازوی نظامی جنبش حماس اخطار داده است که اگر نیروهای اسرائیلی از مناطق حساس اورشلیم، از جمله از اطراف مسجدالاقصی عقب‌نشینی نکنند مسئولیت تمام رویدادهای پس از مهلت تعیین شده بر عهده آنها خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، شاخه نظامی جنبش اسلامگرای فلسطینی حماس (قسام)  که در تعدادی از کشورهای غربی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده با دادن اولتیماتوم به اسرائیل ، دو ساعت مهلت داد تا سربازان خود  را از اطراف مسجد الاقصی بیرون بکشد.

حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
نُه جوان فلسطینی در اثر حمله اسرائیل کشته شدند

ابوعبیده سخنگوی حماس هشدار داد که داد "اگر دشمن جلوی محاصره نمازگزاران در مسجد الاقصی را نگیرد،  و نیرو های شان را  از حرم شریف خارج نکنند، پس ظرف دو ساعت منتظر پاسخ ما باشند."

 بر اساس گزارشات رسانه ها، نیروهای امنیتی اسرائیل شروع به خارج شدن از اطراف مسجد الاقصی و حومه بیت المقدس شرقی کردند.

حدود دو ساعت بعد، سخنگوی حماس اعلام کرد طرح حمله را لغو کرده، زیرا پلیس اسرائیل به این اولتیماتوم توجه کرده و از حرم شریف خارج شده است. با این حال، ارتش اسرائیل درباره دلیل خروج نیروهای پلیس اظهارنظری نکرد.

این در حالی است که پیش ازاین ارتش اسرائیل خبر داد که نیرو های هوایی اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی حماس به طرف اسرائیل چهار هدف در نوازه غزه را مورد حملات هوایی قرار دادند.

صبح روز 10 ماه مه گزارش شد که تانک های ارتش اسرائیل در واکنش به پرتاب بالن های انفجاری و چهار موشک به خاک اسرائیل به اهداف حماس حمله کردند. در پی تشدید تنش ها و خشونت ها در حوالی مرز و بیت المقدس شرقی ، موشک ها از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شدند پس از آنکه دادگاه اسرائیل دستور تخلیه چندین خانواده فلسطینی را از خانه های آنها در محله شیخ جراح اورشلیم صادر کرد.

گفته می‌شود پلیس اسرائیل در درگیری‌های صبح دوشنبه در اطراف مسجدالاقصی برای متفرق کردن فلسطینیانی که به سمت ماموران سنگ پرتاب می‌کردند از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

گفتنی است که برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس به‌ویژه منطقه باب‌العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای  اسرائیلی در شهرک فلسطینی نشین بوده است.

بسیاری از فلسطینیان از این که پلیس اسرائیل در این ایام محدوده مرکز قدیمی شهر اورشلیم و اطراف مسجدالاقصی را مسدود کرده و جلوی تجمع در این منطقه را گرفته به شدت خشمگین شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала