هجوم شهروندان اردن به اسرائیل

© AFP 2023 / Mohammed Abedهجوم شهروندان اردن به اسرائیل
هجوم شهروندان اردن به اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
عضو شوید
یک تعداد شهروندان اردن به سمت اسرائیل در حرکت شده خواستار ورود آنها به فلسطین شده اند.

به گزارش اسپوتنیک در حال که درگیری بین فلسطین و اسرائیل جریان دارد، صدها اردنی در طرف سرحدات اسرائیل روان هستند و خواستار بازکردن بندر سرحدی برای ایشان شده اند.

 احتمال لغو توافقنامه گازی میان اردن و اسرائیل   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2020
احتمال لغو توافقنامه گازی میان اردن و اسرائیل

این اولین بار نیست که شهروندان اردن، در جریان اوج درگیری نظامی فلسطین با اسرائیل، غرض ابراز همبستگی با فلسطینی ها، اقدامات گسترده ای را در نزدیکی مرز سازماندهی می کنند و آمادگی خود را برای پیوستن به صفوف مقاومت در رویارویی اعلام می کنند. با اسرائیل

گزارش شده است که مأموران اجرای قانون اردن تمام مسیرهای منتهی به پل شاه حسین ، جایی که محل عبور مرز است ، مسدود شده اند.

روز جمعه ، سازمان های سیاسی و اجتماعی در اردن خواستار تجمع و اعتراض در مناطق مختلف پادشاهی در همبستگی با مردم فلسطین و در اعتراض به اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی اسرائیل در فلسطین شدند. از جمله سازمانهای مختلف طرفداران خود را به سمت مرز با فلسطین فراخواندند.

 هشدارشدید عبدالله دوم پادشاه اردن به اسرائیل    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2020
هشدار شدید عبدالله دوم پادشاه اردن به اسرائیل

عصر چهارشنبه ، اعتراض گسترده ای در خارج از سفارت اسرائیل در امان برگزار شد. شرکت کنندگان در تجمع خواستار اخراج سفیر این کشور از اردن و لغو توافق نامه های صلح با تل آویو شدند.

ملک عبدالله دوم اردن پیش از این در یک مکالمه تیلفونی با استردرستییز اردوی ایالات متحده ، جنرال مارک میلی، اظهار داشت که پادشاهی در برابر "تشدید اسرائیل در قدس" است و خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از رشد تجاوزی که ثبات و امنیت عموم منطقه را تهدید می کند.

در شب 8 می، درگیری های گسترده ای بین فلسطینی ها و پولیس اسرائیل در بیت المقدس شرقی آغاز شد. شورش ها همزمان در دو منطقه آغاز شد - در نزدیکی کوه معبد و در محله شیخ جراح، جای که اخراج خانواده های عرب توسط محکمه اسرائیل در حال انجام است، به همین دلیل اعتراضات چندین روز ادامه داشت و به آشوب تبدیل شد.

عصر دوشنبه  اوضاع در سرحدات اسرائیل و نوار غزه فلسطین به شدت اوج گرفت. جناح های فلسطینی از غزه راکت به سمت اسرائیل پرتاب کردند. اسرائیل به نوار غزه حمله کرد اهداف نظامی حماس و جهاد اسلامی را بمارد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала