درخواست کمک نظامی ارمنستان از روسیه

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست کمک نظامی ارمنستان از روسیه
درخواست کمک نظامی ارمنستان از روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر موقت ارمنستان در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواستار کمک نظامی به دلیل اوضاع در مرز با آذربایجان شد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر موقت ارمنستان در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواستار کمک نظامی به دلیل اوضاع در یکی از مناطق مرزی سیونیک با آذربایجان شد. وی این مطلب را در یک جلسه فوق‌العاده در مجلس بیان کرده است.

به گفته پاشینیان، روز گذشته طرفین به توافق رسیدند که ارتش آذربایجان قلمرو ارمنستان را ترک کند. وی افزود: در جریان گفتگوی تلفونی با پوتین، «رویکردهای طرفین نسبت به مسئله اساساً یکسان بود».

وی همچنان می‌گوید: دلیلی که من دیروز (برای کمک به پوتین مراجعه نکردم) این بود که روز قبل در بالاترین سطح گفته شد که امروز نیروها باید عقب نشینی کنند.

نخست‌وزیر موقت ارمنستان می‌گوید که باکو فقط بخشی از توافق را انجام داده است. مناطقی هستند که در آن آذربایجانی‌ها حضور دارند.

پاشینیان گفت: از آنجا که توافقنامه به‌طور کامل اجرا نشده است، امروز من مطابق با پیمان دوستی، همکاری و کمک متقابل 1997 و معاهده مربوط به گروه بندی نیروهای ارمنستان و روسیه برای تامین ارمنستان، از جمله کمک نظامی، به رئیس‌جمهور روسیه روی آوردم.

ولادیمیر پوتین در گفتگو با همتای ارمنی خود تاکید کرد که برای حل اوضاع، رعایت مفاد توافقنامه های سه جانبه و سایر اسناد از جمله آتش‌بس ضروری است.

پاشینیان در این جلسه همچنان گفته است که فرانسه در حال بررسی احتمال بحث در مورد اوضاع منطقه مرزی سیونیک در شورای امنیت سازمان ملل است و پاریس در چارچوب ماموریت سازمان ملل آماده ارائه کمک نظامی به ارمنستان است.

پیشتر، وزارت دفاع ارمنستان خبر داد که در تاریخ 12 ماه می، نیروهای مسلح آذربایجان تلاش کردند کارهایی را «برای مشخص کردن مرزها» در یکی از مناطق مرزی سیونیک انجام دهند. با این حال وزارت دفاع ارمنستان توضیح نداد که منظور از «کار خاصی» ارتش آذربایجان چه بوده است. سپس روز چهارشنبه اوضاع در مرز دو کشور توسط وزرای امور خارجه ارمنستان و روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала