شاه اردن درباره حل نشدن عادلانه منازعه اسرائیلی-فلسطینی هشدار داد

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر شاه اردن درباره حل نشدن عادلانه منازعه اسرائیلی-فلسطینی هشدار داد
شاه اردن درباره حل نشدن عادلانه منازعه اسرائیلی-فلسطینی هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
عضو شوید
شاه اردن در واکنش به رویدادهای پسین فلسطین، درباره حل نشدن فراگیر و عادلانه منازعه فلسطینی-اسرائیلی هشدار داد.

حماس مقاومت مسلحانه در کرانه باختری اردن را رد نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
حماس مقاومت مسلحانه در کرانه باختری اردن را رد نکرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالله دوم شاه اردن تأکید کرد، که تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان، تهدیدی برای امنیت است و به افراطی‌گری و تنفر دامن می‌زند.

عبدالله دوم در سخنانی در اجلاس «نداء کریستچرچ» که از طریق ویدئوکنفرانس برای بررسی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بین‌المللی برگزار شد، درباره حل نشدن فراگیر و عادلانه منازعه فلسطینی-اسرائیلی به منظور پایان دادن به اشغالگری و دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروع خود هشدار داد.

او گفت، که تجاوزات خطرناک اسرائیل علیه مسجدالأقصی و فلسطینیان ساکن قدس، تهدیدی برای ثبات و امنیت است و باعث تقویت افراطی‌گری و تنفر می‌شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاه اردن تصریح کرد، که «نبودن عدالت و افق سیاسی باعث تقویت آتش افراطی‌گری می‌شود و تروریست‌ها از احساس بی‌عدالتی برای جذب هواداران در صفوف خود بهره می‌برند».

شاه اردن همچنین درباره گسترش خطر جهانی افراطی‌گری و تروریسم در سایه پیآمدهای اقتصادی، انسانی و اجتماعی اعمال محدودیت‌های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا هشدار داد.

درگیری‌های اخیر در فلسطین پس از آن شروع شد که نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی اخیرا با حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی و قدس، بشدت آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده و باعث شعله‌ور شدن خشم فلسطینیان شدند.

اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 می بالا گرفت. ارتش اسرائیل گفت: از زمان شروع تشدید در عصر جمعه، حدود 2000 موشک از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است. طبق آخرین اطلاعات، هفت غیرنظامی و یک سرباز در اسرائیل کشته شدند. اسرائیل همچنین صدها حمله در نوار غزه انجام داده است. براساس وزارت بهداشت فلسطین، 126 فلسطینی بر اثر گلوله باران اسرائیل کشته و بیش از 950 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала