پایان درگیری؟؛ حضور نمایندگان اسرائیل و فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / Dmitry Astakhovحضور نمایندگان اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل
حضور نمایندگان اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
عضو شوید
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که در این نشست شخص دبیرکل صحبت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، منبع می گوید که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و نمایندگان اسرائیل فلسطین روز یک‌شنبه (16 می)، در نشست علنی شورای امنیت در خصوص اوضاع منطقه صحبت خواهند کرد.

این منبع می افزاید: "علاوه بر آنان، 15 کشور عضو شورای امنیت در نشست نمایندگان فلسطین و اسرائیل، همچنان شماری از کشوری منطقه از جمله اردن و مصر حضور خواهند داشت".

این در حالی‌ست که روز گذشته، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که در این نشست شخص دبیرکل صحبت می‌کند.

حمله هوایی اسرائیل به خانه و دفاتر اعضای حماس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
حمله راکتی اسرائیل به خانه‌ها و دفاتر اعضای حماس

این سومین نشست شورای امنیت در یک هفته جاری در خصوص اسرائیل و فلسطین خواهد بود، همچنان این نشست برای اولین‌بار به صورت علنی با حضور طرفین درگیر برگزار خواهد شد. نشست گذشته به دلیل موضع‌گیری ایالات متحده در خصوص این درگیری، شورای امنیت سازمان ملل موفق به صدور یک بیانیه واحد نشد.

در حالی است که لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین المللی دومای دولتی روسیه "مجلس نمایندگان"، روز شنبه (15 می)، اعلام کرد که مسکو آماده ارایه یک پلت فرم برای مذاکرات در مورد حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

قابل یادآوری‌ست تنش در مرز غزه با فلسطین طی روز های اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یکسو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اسرائیل از سوی دیگر همراه بوده است. ارتش اسرائیل در ادامه حملات سنگین هوایی خود ده‌ها هدف در نوار غزه را بمباران کرد. از سویی گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی نیز ده‌ها شهر و شهرک اسرائیلی را در این روز هدف راکت‌های خود قرار دادند. اوایل روز 15 می (شنبه) مشخص شد که طی چهار روز گذشته در نوار غزه در نتیجه گلوله باران اسرائیل بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، بر اثر حملات اسرائیل به غزه، 122 تن از جمله 31 کودک و 20 زن کشته و بیش از 900 تن نیز زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала