فراخوان کنگره آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی در چین

© AFP 2023 / Eric Baradat فراخوان کنگره آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی در چین
فراخوان کنگره آمریکا برای تحریم المپیک زمستانی در چین   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2020 چین از سوی جهانیان شد.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، عضو حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جامعه جهانی خواست تا به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین ملحق شوند.

ساخت پل محنصر به فرد چین برای مسابقات المپیک زمستانی 2022 در حومه پکن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2017
ساخت پل محنصر به فرد چین برای مسابقات المپیک زمستانی 2022 در حومه پکن

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی پیرامون موضوع "چین، نسل‌کشی و بازی‌های المپیک" که به میزبانی مشترک کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون کنگره‌ای-اجرایی درخصوص چین برگزار شد، گفت: پیشنهاد من نیز تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی در پکن است.

نانسی پلوسی گفت: من به جمع کسانی که تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2022 در چین را مطرح کرده‌اند می‌پیوندم. این پیشنهادرا به دیگران و جامعه جهانی هم می‌دهم. به نظرم کشورهای پیشرو در جهان باید از شرکت در المپیک چین خودداری کنند.

درخواست پلوسی برای تحریم بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پس از آن مطرح می‌شود که گروهی از سازمان‌های حقوق بشری روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده از کشورهای جهان خواستند تا این رویداد را تحریم کنند تا پیام قدرتمندی به پکن درخصوص سوابق حقوق بشری‌اش بدهند.

چين، تحريم های ورزشی را پیشاپیش محکوم کرد. سخنگوی سفارت چین در ایالات متحده در حساب کاربری توییتر ان نهاد دیپلماتیک اظهار داشت که پکن "به شدت مخالف سیاسی شدن ورزش" است و این اقدام را مغایر روح منشور المپیک می‌داند.

هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که دیگر مصلحت‌اندیشی درباره تحریم المپیک زمستانی چین بی‌فایده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала