آغاز تحقیقات جنایی علیه شرکت ترامپ

© REUTERS / Joe Skipperآغاز تحقیقات جنایی علیه شرکت ترامپ
آغاز تحقیقات جنایی علیه شرکت ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
دادستان ایالت نیویورک اعلام کرد که تحقیقات کیفری درباره فعالیت شرکت بزرگ خوشه‌ای متعلق به خانواده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا موسوم به «سازمان ترامپ» آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  دادستان کل نیویورک گفته است که تحقیقات جنایی درباره شرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را، فراتر از آنچه در ابتدا یک تحقیق در حوزه حقوق مدنی بود را آغاز کرده است.

تحقیقاتی درباره این که آیا این شرکت برای تأمین وام و به دست آوردن مزایای اقتصادی و مالیاتی، ارزش املاک خود را به دروغ گزارش کرده در جریان است.

فابین لِوی، سخنگوی لِتیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک در این خصوص گفت: «ما به سازمان ترامپ اطلاع داده‌ایم که تحقیقات آغاز شده صرفا جنبه مدنی ندارد بلکه از ماهیت کیفری نیز برخوردار است.»

 ترامپ می‌خواهد باردیگر رئیس جمهور شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
ترامپ می‌خواهد باردیگر رئیس جمهور شود

وی در ادامه یادآور شد: «این پرونده از حیث کیفری هم اکنون با همکاری داستان منتهتن در مرحله تحقیقات اولیه قرار دارد.»

سازمان ترامپ به عنوان یک شرکت بزرگ خوشه‌ای یا «کنگلومرا» مجموعه‌ای از صدها شرکت مرتبط با دونالد ترامپ یا نزدیکان وی را شامل می‌شود و تعداد زیادی هتل، شرکت‌ املاک و مستغلات و زمین‌های گلف را در بر می‌گیرد.

سایروس ونس، دادستان دموکرات منهتن پیش‌تر در سال 2018 تحقیقات مقدماتی این پرونده را با تمرکز بر مبالغ پرداخت شده پیش از دوره ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 به دو زن که با وی رابطه داشته‌اند آغاز کرده بود.

موارد مطرح در این پرونده سپس با اتهام‌های دیگری از جمله فرار مالیاتی، تخلف و کلاهبرداری‌های بانکی و بیمه‌ای به تدریج ابعاد گسترده‌تری گرفت.

 دونالد ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا است که  از زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود در تابستان 2015 تا پیروزی درانتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و طی چهار سال ریاست جمهوری تا به امروز اظهارنامه مالیاتی نسبت به درآمد شرکت ها، املاک و باشگاه های گلف خود هرگز ارائه نداد. این در حالی است که عدم پرداخت مالیات و فرار مالیاتی بنا بر قوانین آمریکا بخصوص شخص رئیس جمهوری این کشور یک جرم محسوب می شود.

رئیس جمهوری پیشین امریکا با رد هرگونه تخلف تحقیقات جاری را «ادامه بزرگترین ساحره‌گیری سیاسی» تاریخ کشورش توصیف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала