عبدالله: صلح در افغانستان به معنای تطبیق برنامه‌‌های بزرگ منطقه‌ای است

© @Dr.AbdullahAbdullah/FB عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد
 عبدالله: اراده قاطع برای صلح افغانستان وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که تأمین صلح در افغانستان به معنای تطبیق طرح و برنامه‌های بزرگ منطقه‌ای است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز (چهارشنبه، 29 ثور) در سیمیناری که به میزبانی سفارت چین، مرکز مطالعات جهانی معاصر چین و انجمن دوستی افغانستان و چین، به خاطر تجلیل از صدمین سالروز تأسیس حزب کمونیست چین و یک‌صدو دومین سال استقلال افغانستان تحت عنوان: «بحث در مورد صدسال گذشته و حمایت مشترک از صلح در افغانستان» برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

محمد حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2021
اتمر: پیش از آتش‌بس و توافق صلح، رفع تحریم‌ ها از طالبان امکان پذیر نیست

این سیمنار زیر عنوان «بحث در مورد صدسال گذشته و حمایت مشترک از صلح در افغانستان» برای بزرگ‌داشت از صدمین سالروز تأسیس حزب کمونیست چین و یک ‌صدودومین سال استقلال افغانستان برگزار شده بود.

عبدالله عبدالله در سخنرانی خود در این سیمنار بر همکاری مشترک میان دو کشور تأکید کرد و گفت که برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله‌ها با چالش‌ها باید به صورت جدی کار کرد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افزود که به رغم چالش‌های موجود، افغانستان امروز تغییر کرده است و این کشور سرمایه‌های معنوی و مادی فراوانی برای همکاری با چین و منطقه دارد.

به گفته او، نیاز است که برای دست یافتن به صلح و ثبات به صورت مشترک کار و تلاش شود، اما صلح به صورت یک‌طرفه به دست نمی‌آید و نیازمند تعهد و کار مشترک دو طرف قضیه است.

عبدالله عبدالله در پایان صحبت‌هایش بر گسترش روابط مردمی، روابط احزاب با حزب کمونیست چین و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستان تاکید کرد.

این سمینار با اشتراک رهبران، بزرگان، مسوولان حکومتی، استادان دانشگاه و پژوهشگران برگزار شد.

سانگ تاو، وزیر روابط بین‌المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز در این سیمنار بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد و حمایت چین را برای برقراری صلح اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала