لاوروف و بلینکن بر حل اختلافات دو طرف تاکید کردند

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف و بلینکن بر حل اختلافات دو طرف تاکید کردند
لاوروف و بلینکن بر حل اختلافات دو طرف تاکید کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای امریکایی خود در شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند ابراز امیدواری کرد که رهبران دو کشور راه‌هایی برای ارتقای بیشتر روابط تعیین کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه امریکا همچنین این نشست را «سازنده» توصیف کرد و گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا برای تبیین روابط دوجانبه تمایل نشان داده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفت، وزیر امور خارجه ایالات متحده و سرگئی لاوروف در اولین دیدار حضوری خود در حاشیه «شورای شمالگان» درباره چشم‌انداز همکاری دوجانبه در مورد موضوعات جهانی مورد علاقه متقابل مانند افغانستان، ثبات استراتژیک، ایران و کوریای شمالی بحث و تبادل‌نظر کردند.

به گفته این سخنگو، بلینکن و لاوروف همچنین در رابطه با حوزه‌هایی که «دو طرف می‌توانند از همکاری پایدار و پیشرفته سود ببرند، به ویژه افغانستان، ثبات استراتژیک و محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران و کوریای شمالی» صحبت کردند.

پس از این رایزنی‌ها، لاوروف همچنین گفت: گفت‌وگوهای ما بیش از مدت تعیین شده، به طول انجامید. شاید حدود یک ساعت و 40 دقیقه شد. مذاکرات به نظر سازنده می‌آمد. این درک درباره لزوم غلبه بر وضعیت غیرعادی در روابط میان مسکو و واشنگتن که در سال‌های گذشته وجود داشت، دیده می‌شود. ما مشکلات بسیاری داریم، حل آنها بسیار دشوار است اما من به تمایل آنتونی بلینکن برای انجام آن کار اشاره می‌کنم. ما هم برای انجام آن آماده‌ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала