قطعنامه پیشنهادی دموکرات‌های کنگره امریکا برای توقف فروش اسلحه به اسرائیل

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر قطعنامه پیشنهادی دموکرات‌های کنگره امریکا برای توقف فروش اسلحه به اسرائیل
قطعنامه پیشنهادی دموکرات‌های کنگره امریکا برای توقف فروش اسلحه به اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
قطعنامه پیشنهادی دموکرات‌های کنگره امریکا برای توقف فروش اسلحه به اسرائیل دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات امریکا فروش بالقوه 735 میلیون دالر تسلیحات به اسرائیل را اوایل امسال تایید کرد و آن را به منظور بررسی رسمی به کنگره ارسال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا روز چهارشنبه قطعنامه‌ای به منظور متوقف کردن فروش 735 میلیون دالری تسلیحات هدایت‌شونده به اسرائیل ارائه کردند و این واکنشی نمادین به درگیری فعلی بین اسرائیل و فلسطینی ها است.

قانونگذارانی شامل الکساندریا اوکازیو-کورتس، مارک پوکان و رشیده طلیب جزو نمایندگان اصلی حامی این طرح بودند و دست‌کم شش قانونگذار امریکایی دیگر در مجلس نمایندگان هم که تعدادی از آنها از جناح‌های چپ‌گرای دموکرات‌ها هستند، از طرح حمایت کردند.

ВВС Израиля нанесли авиаудары по высотке в Газе, в которой расположены офисы американского информагентства Associated Press и катарского телеканала «Аль-Джазира» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2021
حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه

آنها جزو قانونگذاران امریکایی هستند که خواستار تلاش قاطع‌تر امریکا به منظور متوقف کردن این خشونت‌ها شده‌اند، به ویژه حملات هوایی اسرائیل که جان ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را عمدتا در نوار غزه تحت محاصره گرفته است.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات امریکا فروش بالقوه 735 میلیون دالر تسلیحات به اسرائیل را اپریل امسال تایید کرد و آن را به منظور بررسی رسمی در پنجم می به کنگره ارسال کرد و بعد به قانونگذاران 15 روز مهلت داد تا طبق قوانین مرتبط با فروش تسلیحات خارجی مخالفت خودشان را اعلام کنند.

اوکازیو-کورتس در بیانیه‌ای گفت: در زمانی که افراد بسیاری به ویژه رئیس‌جمهور بایدن از برقراری یک آتش‌بس حمایت می‌کنند، ما نباید تسلیحات «حمله مستقیم» برای نخست‌وزیر نتانیاهو که موجب طولانی شدن این خشونت می‌شود، ارسال کنیم.

این قطعنامه بعید است بیش از این در مجلس نمایندگان امریکا پیش رود، جایی که دفتر نانسی پلوسی، رئیس این مجلس کنترل می‌کند که کدام مورد به رای گذاشته شود. رهبران این مجلس حمایت خودشان را از این فروش تسلیحاتی اعلام کرده‌اند و استنی هویر، نفر شماره دو دموکرات‌ها سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که از این فروش حمایت می‌کند.

به طور کلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره حمایت قاطع خودشان را از اسرائیل اعلام کرده‌اند. تل‌آویو بزرگترین دریافت‌کننده کمک خارجی امریکا از زمان جنگ جهانی دوم است و در حال حاضر واشنگتن سالیانه حدود سه میلیارد و 800 میلیون دالر کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

در دهمین روز درگیری‌های اسرائیل و فلسطین ها در غزه، وزارت صحت غزه اعلام کرد، تعداد کشته شدگان به 227 تن از جمله 64 کودک و 38 زن و 17 سالخورده و تعداد زخمی‌ها به 1620 تن رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала