سناریوی جنگ جهانی سوم نوشته شد: تانکی درکار نیست

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandسناریوی جنگ جهانی سوم نوشته شد: تانکی درکار نیست
سناریوی جنگ جهانی سوم نوشته شد: تانکی درکار نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
سیاستمدار آلمانی سناریوی جنگ جهانی سوم را بدون تانک و توپ توصیف کرد.
 کارشناس امریکایی روسیه را رهبر تانک جهانی خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
 کارشناس امریکایی روسیه را رهبر تانک جهانی خواند

به گزارش اسپوتنیک، گونتر اوتینگر نخست وزیر پیشین ایالت فدرال آلمان بادن وورتمبرگ، کمیسر پیشین اقتصاد دیجیتال اروپا، در مقاله ای برای روزنامه هندلزبلات گفت: جنگ جهانی سوم بدون تانک و توپ انجام خواهد شد و از سوی ارتش های پنهانی انجام می شود.
این سیاستمدار چندین حمله سایبری در کشورهای غربی را یادآوری کرد: هک شدن رایانه آنگلا مرکل در سال 2015، حمله به سیستم مراقبت های بهداشتی ایرلند، Colonial Pipeline و Solarwinds در ایالات متحده و همچنین سازمان های دولتی در امریکا و آلمان.

به نظر وی، هکرها و افسران اطلاعاتی روسیه ممکن است پشت این امر باشند.
وی نوشت: "یك چیز قطعی است: جنگ جهانی سوم" در خشكی، روی آب و هوا رخ نخواهد داد "، بلكه عملاً در فضای مجازی، بدون تانک و غرش اسلحه رخ خواهد داد.
اوتینگر روسیه، ایالات متحده، چین و اسرائیل و همچنین ایران را از بزرگترین نیروهای سایبری نامید. افزون بر این، به نظر وی، مسکو قدرتمندترین در این لیست است.
وزیر پیشین آلمان از آلمان خواست، که بر روی دفاع سایبری تمرکز کند ، زیرا این کشور قبلا از رقبای خود بسیار عقب مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا فقط یک و نیم میلیارد یورو برای حفاظت در فضای مجازی برای دوره 2021 تا 2027 اختصاص داده است که 230 میلیون یورو در سال برای 27 کشور عضو یا کمتر از ده میلیون یورو در هر کشور است.
اوتینگر در پایان گفت: "ارتش های پنهانی سایبری مسکو و پکن باید از ترس به لرزه درآیند. یا آنها تنها از خنده منفجر می شوند".
یادآوری می کنیم، که روسیه بارها به حملات سایبری متهم شده است، آخرین داستان پر سر و صدا حمله به Solarwinds است. مسکو همه ادعاها را رد می کند، اصرار دارد که آنها بی اساس هستند و خواستار همکاری آشکار در زمینه امنیت دیجیتال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала