بایدن: تشکیل دو دولت مستقل "یگانه" راه‌حل بحران خاور میانه است

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده تشکیل دو دولت مستقل را "تنها" راه‌حل بحران در خاور میانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی خود پیرامون اوضاع خاورمیانه از راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی به‌مثابه یگانه راه‌حل پایدار و درازمدت بحران خاورمیانه سخن گفته است. او گفته است: «این تنها راه‌حل است، یگانه راه‌حل این بحران.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که آتش‌بس موجود بین اسرائیل و فلسطینیان زمینه را برای فعالیت در راستای ایجاد دو دولت مستقل فراهم می‌سازد. او گفته است "دعا" می‌کند که این آتش‌بس پایدار بماند.

بایدن گنبد آهنین را بازسازی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
بایدن "گنبد آهنین" را بازسازی می‌کند

بایدن گفته است که آمریکا برای بازسازی غزه "کمک  مالی قابل ملاحظه‌ای" پیش‌بینی کرده است. او تاکید کرده است که پرداخت این کمک مالی در هماهنگی با تشکیلات خودگردان فلسطینی صورت می‌گیرد و آمریکا اجازه نخواهد داد این پول صرف تجهیز تسلیحاتی حماس گردد.

باید یادآور شد که دور جدید رویارویی نظامی بین اسرائیل و حماس روز دوشنبه دهم مه آغاز شد و در سایه میانجیگری مصر، پس از 11 روز با توافق بر سر آتش‌بس خاتمه یافت.

آقای بایدن گفت که هیچ تغییری در تعهد او به امنیت اسراییل به میان نیامده است. 

اما او تأکید کرد که چیزی که تغییر آمده است این است که «ما مجبور استیم و ما به یک راه حل دو کشور نیاز داریم.»

او گفت که این این تنها پاسخ به بحران کنونی است.

در دومین روز آتش بس در غزه، نخستین کاروان‌های کمک رسانی از طریق ایستگاه مرزی کرم شالوم وارد غزه شدند.

یک روز پس از برقراری آتش بس، هزاران فلسطینی به خانه‌های شان برگشتند. اما میزان خسارات به جا مانده از حمله‌های اسراییل بسیار بالا است.

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، گفت: «مردم فلسطین و مقاومت مبارک، هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و متوقف نخواهند شد و مسیر خود را به سوی بیت المقدس ادامه خواهند داد.»

در حمله‌های اسراییل برغزه 243 تن جان باختند، بیش از یک هزار 200 تن زخم برداشتند و بیش از 100 هزار تن مجبور به ترک خانه های شان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала