امریکا 120 میلیون دالر به لبنان کمک می‌کند

© AP Photo / Bilal Husseinامریکا 120 میلیون دالر به لبنان کمک می‌کند
امریکا 120 میلیون دالر به لبنان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان نسبت به پرداخت 120 میلیون دالر به این ارتش در سال مالی 2021 متعهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ایسنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گزارش داد، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را 21 ماه می 2021 برگزار کرد و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و اعلام کرد، 120 میلیون دالر در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال مالی 2021 پرداخت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که کنفرانس به صورت مجازی برگزار شد و هیئت امریکایی به ریاست الیوت کانگ، مسؤول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی و هیئت لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان امریکا و ارتش لبنان، راه‌های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور بررسی شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر تکمیل نقشه راه پنج ساله کمک امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه امریکا از ارتش لبنان با اولویت‌های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه‌های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می‌کند.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و انسانی لبنان، راه‌های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون امریکا که به این کشور اجازه می‌دهد در زمان وجود بحران اقتصادی در لبنان کمک بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، بررسی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала