موافقت پاکستان به استفاده از حریم هوایی اش توسط آمریکا

© AP Photo / Mohammad Anwar Danishyar موافقت پاکستان به استفاده از حریم هوایی اش توسط آمریکا
  موافقت پاکستان به استفاده از حریم هوایی اش توسط آمریکا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام گفت که پاکستان موافقت کرده تا آمریکا از حریم هوایی این کشور برای دسترسی به افغانستان و حمایت از حضور نظامی‌اش در این کشور استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دیوید هیلوی، دستیار معاون وزارت دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام اظهارداشت که واشنگتن به رایزنی‌ها با پاکستان درباره افغانستان ادامه خواهد داد زیرا حمایت و مشارکت اسلام‌آباد درباره آینده افغانستان و صلح این کشور بسیار مهم است.

واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
واگذاری کمپ «مورهد» آمریکایی ها به نیروهای کماندو در کابل

هیلوی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که پاکستان به آمریکا اجازه دسترسی و استفاده از حریم هوایی خود را داده تا از این طریق از حضور نظامی در افغانستان حمایت کند.

جیمز اینهاف، عضو ارشد این کمیته نیز با مخالفت خروج نیروها از افغانستان در شرایط فعلی آن را اقدامی سیاسی دانست که بی‌ثباتی در افغانستان را افزایش داده و سبب تشدید حملات طالبان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح «آنسوی افق» آمریکا برای مبارزه با تروریسم جواب نخواهد داد، تاکید کرد که خروج کامل از افغانستان هزینه حمایت از نیروهای امنیتی افغان را افزایش خواهد داد و این کار را دشوارتر خواهد کرد.

پیش از این عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان، اوایل ماه گذشته با استقبال از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفته بود: تلاش‌های دولت‌های آمریکا، پاکستان، روسیه و ایران برای ثبات و ترغیب دولت افغانستان و طالبان برای یک رسیدن به یک توافق سیاسی مهم است.

وی درباره اینکه آیا آمریکا برای انتقال پایگاه‌های نظامی خود از افغانستان به پاکستان درخواست داده، نیز گفت: اطلاعی ندارم، فکر نمی‌کنم پاکستان در جایگاهی باشد که بتواند چنین چیزی ارائه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала