عنقریب جواز"Sputnik V" در اتحادیه اروپا تائید می گردد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اسپوتنیک وی
اسپوتنیک وی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
واکسین روسی برای پیشگیری از COVID-19 "Sputnik V" می تواند تا اواخر ماه جون برای استفاده در اتحادیه اروپا مجاز باشد.

به گزارش اسپوتنیک، اواریست بارتولو وزیر امور خارجه و اروپا در مالتا، قبل از گفتگو با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، که در 25 ماه می در سوچی برگزار می شود، گفت که آژانس دواسازی اروپایی (EMA) واکسین "Sputnik V" را در ماه می یا جون ثبت می کند. وی افزود: "ما همیشه گفته ایم كه در صورت ارائه تمام اسناد و مدارك لازم از طرف EMA مشكلی وجود ندارد. تا آنجا که من می دانم، پروسه راجستر آن رو به پایان است ".

واکسین اسپوتنیک وی بدون عوارض جابنی برای زنان باردار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
واکسین "اسپوتنیک وی" بدون عوارض جابنی برای زنان باردار

من فکر می کنم تعدادی از کشورهای اروپایی تولید Sputnik V را در کشورهای خود آغاز خواهند کرد. این به نفع ماست و من فقط در مورد مالتی صحبت نمی کنم. این به نفع مشترک است. و من خودم مالتی های زیادی را می شناسم که در "Sputnik V" القا شده اند و احساس خوبی دارند.

در تاریخ 4 مارچ 2021، آژانس دواسازی اروپا آزمایش Sputnik V را برای انطباق با استانداردهای اتحادیه اروپا برای اثربخشی، ایمنی و کیفیت آغاز کرد. در ماه مارچ، سباستین کورز، صدراعظم اتریش، از EMA خواستار پذیرش زود هنگام واکسین روسی در بازار اروپا شد. در ماه اپریل ، آلمان آمادگی خود را برای خرید 30 میلیون دوز Sputnik V اعلام کرد.

حدود 60 کشور قبلاً Sputnik V را در کشور خود راجستر کرده اند. علاوه بر روسیه  تولید این واکسین در برازیل، قزاقستان، بلاروس، صربستان، آرجنتاین، هند، کوریایی جنوبی، چین، آلمان، ایتالیا و مصر در حال انجام و یا آماده سازی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала