عربستان حریم هوایی اش را به روی پروازهای اسرائیل بست

© REUTERS / Amir Cohenعربستان حریم هوایی اش را به روی پروازهای اسرائیل بست
عربستان حریم هوایی اش را به روی پروازهای اسرائیل بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
عضو شوید
رسانه‌ها از بسته شدن حریم هوایی عربستان بر پروازها از مبدا اسرائیل به دلایل نامعلوم خبر دادند.

عادی سازی روابط؛ عربستان و اسرائیل به صلح نزدیک می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2020
عادی سازی روابط؛ عربستان و اسرائیل به صلح نزدیک می‌شوند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، رسانه‌های اسرائیلی سه شنبه بعد از ظهر از بسته شدن موقت حریم هوایی عربستان بر پروازها از مبدا اسرائیل خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از «معاریو» نوشت که عربستان سعودی روز سه شنبه به طور موقت حریم هوایی خود را به روی پروازهای اسرائیل بست.

بر این اساس،  پروازها از مبدا اسرائیل و از میدان هوایی «بن گوریون» به دبی به همین علت به مدت پنج ساعت با تاخیر انجام شد. هنوز اعلام نشده که چرا مجوزها ورود پروازها از اسرائیل به حریم هوایی عربستان به تاخیر افتاد.

پیشتر عربستان در تلاش در هموار کردن مسیر  عادی سازی روابط  با اسرائیل، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده بود. رسانه‌های خبری سال گذشته  گزارش دادند، که عربستان موافقت خود را برای عبور هواپیماهای تجاری اسرائیلی از حریم هوایی خود به مقصد امارات  و بحرین اعلام کرده است.

این اتفاق در زمان «دونالد ترامپ» رییس جمهور پیشین امریکا و تلاش‌های وی صورت گرفت. «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ که روابط خوب و بسیار نزدیکی با «بن سلمان « ولیعهد دارد، گفته بود که توافق صلح بین اسرائیل و پادشاهی سعودی حتمی و تنها مسئله زمان مطرح است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала