چین ادعای امریکا در مورد «نشت آزمایشگاهی» کرونا را تهمت خواند

© AFP 2023 / WANG ZHAOچین ادعای امریکا در مورد «نشت آزمایشگاهی» کرونا را تهمت خواند
چین ادعای امریکا در مورد «نشت آزمایشگاهی» کرونا را تهمت خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
سفارت چین در واشنگتن تلاش برای متهم کردن پکن به «نشت آزمایشگاهی» ویروس کرونا را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه‌ای منتشر شده در وب سایت سفارت چین در واشنگتن پس از دستور جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا برای بازنگری اطلاعات درباره محل ظهور ویروس.

در بیانیه آمده است: درس سال گذشته هنوز در حافظه ما زنده است. در حال که همه‌گیری هنوز باعث خرابی زیادی برای دنیا امروز شده است و جامعه جهانی انتظار دارد هماهنگی بهتری بین کشورهای انجام شود، برخی از افراد هنوز به روش‌های قدیمی خود مراجعه می‌کنند. ما نمی‌توانیم از آنها سوال کنیم که آیا آنها این درس تلخ گذشته را به این زودی فراموش کرده اند؟ یا آیا آنها خواهان تکرار فجایع هستند؟.

امریکا: شواهدی از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا بدست آمده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
امریکا: شواهدی از آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا بدست آمده است

بیانیه می‌افزاید که «چندی پیش، برخی از مردم تلاش کردند از یک ترفند قدیمی برای جلب توجه به خود در مورد موضوع منشا کرونا استفاده کنند». پکن چنین بیاناتی را یک کمپین برای تهمت زدن و سرزنش کردن، و همچنین احیای نظریه توطئه آمیز «نشت آزمایشگاهی» می‌داند.

سفارت تاکید می‌کند که برخی از نیروهای سیاسی از همان ابتدای شیوع کرونا در مورد دستکاری های سیاسی و بازی سرزنشگری تصمیم خودشان را گرفته اند پکن می‌گوید که سیاسی کردن یافتن منشا کرونا، می‌تواند تحقیقات بیشتر را مختل و تلاش‌های جهانی را برای جلوگیری از همه‌گیری تضعیف کند.

سفارت چین در واشنگتن همچنان می‌گوید: به دلیل مسوولیت در برابر سلامتی همه بشریت ما از یک مطالعه مشترک در مورد اوولین موارد ثبت شده کرونا و تحقیق در مورد همه آزمایشگاه‌های زیست شناسی مخفی در سراسر جهان پشتیبانی کردیم.

به گفته سفارت، تحقیقات باید کامل، باز و علمی و همچنان باید تکمیل و روشن شود.

گفتنی است، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا شامگاه چهارشنبه به وقت واشنگتن اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور برای بررسی این موضوع که آیا ویروس کووید -19 از «تماس انسانی با یک حیوان آلوده سرایت کرده است یا از یک حادثه آزمایشگاهی» به‌طور جداگانه تحقیق خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала