قطر غزه را بازسازی می‌کند

© AFP 2023 / Mahmud Hamsقطر غزه را بازسازی می‌کند
قطر غزه را بازسازی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
دولت قطر وعده داده است تا نیم میلیارد دالر برای بازسازی غزه کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه الجزیره گزارش داده است که «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که «دولت قطر برای حمایت از بازسازی غزه 500 میلیون دالر کمک مالی به این منطقه تحت محاصره اعطا می‌کند».

بلینکن از 26 تا 27 می از اسرائیل و کرانه باختری دیدن خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
بلینکن از 26 تا 27 می از اسرائیل و کرانه باختری دیدن خواهد کرد

وزیر خارجه قطر در ادامه گفت: «ما به حمایت از برادرانمان در فلسطین برای دستیابی به راه حلی منصفانه و پایدار از طریق برپایی یک دولت مستقل برای آنها ادامه خواهیم داد».
خبرگزاری رسمی قطر نیز اعلام کرده است که هدف این کمک ها برای فلسطینیان ساکن غزه برای «رویارویی با چالش‌های زندگی برآمده از حمله‌های اخیر اسرائیل و کمک به بازسازی امکانات خدماتی و رفاهی در غز... و همچنین منازل ویران شده است.
یادآوری می‌کنیم که قطر اغلب اوقات به عنوان یک میانجی در مناقشه‌ها میان اسرائیل و جنبش حماس- که از سال 2007 کنترل غزه را در دست دارد- عمل کرده است.
اوضاع در سرحدات اسرائیل و نوار غزه فلسطین در شامگاه 10 می بالا گرفت. از ابتدای تشدید، بیش از 3000 راکت از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل پرتاب شده است که حدود 1210 راکت کشف و خنثی شده است. طبق آخرین اطلاعات، 10 نفر در اسرائیل کشته و در حدود 50 نفر به شدت زخمی شده اند. اسرائیل همچنین صدها حمله در نوار غزه انجام داده است. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات هوایی اسرائیل به 220 نفر رسیده است که 58 کودک در آن کشته شده اند.
ازتاریخ 21 ماه می آتش بس میان اسرائیل و فسلطین برقرار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала