فاجعه بزرگ بشریت را به نابودی تهدید می کند

© Depositphotos.com / Igor Zhuravlovروز قیامت
روز قیامت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
دانشمندان نسبت به نزدیک شدن فاجعه بزرگ در زمین هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، Phys.org .می نویسد که دانشمندان ایالات متحده هشدار داده اند که ذوب شدن یخچال های طبیعی در قطب جنوب، وجود شهرهای ساحلی مانند نیویارک و شانگهای را زیر سوال خواهد برد.

پایان جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2019
همدست شیطان: رهبری که جهان را به قیامت می برد

با افزایش حرارت سیاره، یخ های قطب شمال شروع به ذوب شدن می کند. این به طور مستقیم بر زندگی افراد تأثیر می گذارد. با این همه، قطب جنوب از خطر کمتری برای بشریت برخوردار نیست. به گفته کارشناسان، در این منطقه یخ کافی وجود دارد تا افزایش سطح بحر های جهانی به میزان 60 متر را در نتیجه گرم شدن کره زمین تحریک کند.

در این مقاله آمده است: "فعلاً ما اولین علائم این مشکل را مشاهده می کنیم."

طبق آخرین تحقیقات، ذوب شدن یخچال های طبیعی فقط در طی چند دهه می تواند از کنترل خارج شود. دانشمندان می گویند، در حین حال، کاهش گازهای گلخانه ای و پیشرفت تکنالوژی نمیتواند از فاجعه جلوگیری کند.

کارشناسان اظهار داشته اند که فعلاً انتشار گازهای قطبی، صفحه یخ قطب جنوب آستانه ذوب بحرانی را تا سال 2060 ادامه پیدا می کند. افزایش سطح بحر های جهان به ابعادی خواهد رسید که در مقیاس زمانی وجود انسان برگشت ناپذیر می شوند. پاک کردن سطح زمین از دی اکسیدکاربن تا آن زمان نمیتواند این روند را متوقف کند و تا سال 2100 سطح آب ده برابر سریعتر از امروز بالا می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала