جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور امریکا

© REUTERS / Axel Schmidtجاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور امریکا
جاسوسی از متحدان؛ مرکل و اشتاین مایر در تور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
یک رسانه آلمانی از همکاری سرویس جاسوسی دنمارک با آژانس امنیت ملی امریکا و جاسوسی از سران اروپا از جمله صدر اعظم آلمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه زوددویچه تسایتونگ یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دنمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور  این کشور کمک کرده است.

افشای جاسوسی امریکا متحدان خود برای اولین بار در سال 2013 آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دنمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی امریکا، صدر اعظم  و رئیس‌جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

در گزارش جدید همچنین مشخص شده که امریکا از «پیر اشتینبرک» کاندیدای صدارت وقت حزب سوسیالیست چپ میانه آلمان (SPD) نیز جاسوسی کرده است. اشتینبرک پس از اطلاع از عملیات جاسوسی علیه خود  با اعضای تیم تفحص خود رایزنی کرد.

این در حالی است که نه مرکل و نه اشتین مایر هیچ اطلاعی از عملیات جاسوسی توسط مقام‌ها برجسته دولت دنمارک نداشته اند. دولت دنمارک و سرویس جاسوسی این کشور تاکنون واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

این گزارش نشان می‌دهد که سرویس مخفی دنمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده برای جاسوسی از سران اروپا بر علاوه آلمان، برای جاسوسی از سیاستمداران سویدن، ناروی، هالند و فرانسه کمک کرده است. این اطلاعات باعث استعفای رئیس سرویس مخفی دنمارک (Forsvarets Efterretningstjeneste) شد.

آلمان گفته است که آنها از جاسوسی احتمالی دنمارک اطلاع نداشتند. یک مقام ارشد در کابینه آلمان گفته است که مرکل پس از آن که این گزارش در رسانه‌ها منتشر شد، آگاه شده است، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала