شهاب سنگی بلندتر از برج ایفل فردا از نزدیک زمین می‌گذرد

© Fotolia / Elenartsشهاب آسمانی
شهاب آسمانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
دانشمندان ناسا اعلام کردند که یک شهاب سنگ بالقوه خطرناک به اندازه برج ایفل در تاریخ 1 جون از کنار زمین عبور رد خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان سازمان فضایی آمریکا "ناسا"  پیش بینی می‌کنند که شهاب سبگی بلندتر از برج ایفل در هفته جاری "احتمالا در تاریخ 1 جون" از کنار زمین رد خواهد شد.

سقوط شهاب سنگ درخشان در آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2020
کلوپ ویدیو
سقوط شهاب سنگ درخشان در آمریکا + ویدئو

هرچند ناسا این صخره فضایی عظیم را جزو اشیای آسمانی خطرناک دسته بندی کرده، اما پیش بینی می‌شود به طور ایمن از کنار زمین بگذرد. این سازمان فضایی به طور معمول براساس اندازه و مسافت شهاب سنگ ها تا زمین میزان خطرناک بودن آنها را مشخص می‌کند.

شهاب سنگ مذکور  2021 KT1 نام دارد و روز یکم جون (۱۱ جوزا) ساعت 10:24 دقیقه صبح به وقت آمریکا از کنار زمین می‌گذرد.

همچنین این صخره آسمانی از فاصله 4.5 میلیون مایل (7.2 میلیون کیلومتر) از زمین با سرعت 40 هزار مایل (64 هزار کیلومتر برساعت رد می‌شود. هرچند چنین مسافتی معادل 19 برابر فاصله بین زمین و ماه است، اما طبق اطلاعات ناسا سیارک از فاصله نزدیک زمین می‌گذرد.

براساس اطلاعات موجود قطر  2021 KT1بین 492 تا 1082 فوت (150 – 330 متر) است. چنین اندازه‌ای معادل 3 زمین فوتبال آمریکایی است.

با این حال آژانس فضایی این شهاب را در دسته‌ی خطرناک قرار می‌دهد. ناسا در حدود 24 هزار جرم نزدیک به زمین که مدار آن‌ها باعث نزدیک شدنشان به زمین می‌شود را تحت نظر دارد. انتظار می‌رود هر 10 هزار سال یک بار شهاب سنگی بزرگ‌تر از 100 متر به سطح زمین برخورد کند و باعث تخریب شود و با تولید امواج باعث طغیان آب‌ها در مناطق ساحلی شود.

به گفته‌ی ناسا خطر شهاب سنگ ها برای انسان کمتر از خطر تصادفات، بیماری‌ها و سایر مشکلات است. در حال حاضر ناسا بر روی پروژه‌ای به نام دارت(DART) کار می‌کند که به منحرف کردن اجرام خطرناک کمک خواهد کرد.

با این حال تحقیقات جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد تلاش‌های ناسا برای محافظت سیاره ما از اجرام آسمانی بی‌فایده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала