واکنش تند حماس به هجوم احتمالی به مسجدالاقصی

© AFP 2023 / Mohammed ABEDواکنش تند حماس به هجوم احتمالی به مسجدالاقصی
واکنش تند حماس به هجوم احتمالی به مسجدالاقصی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
رئیس جنبش حماس در نوار غزه در واکنش به فراخوان اسرائیلی‌ها برای تعدی مجدد به مسجدالاقصی گفت که در این صورت مقاومت «زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کند».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، «یحیی السنوار» رئیس جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه، درباره هجوم مجدد اسرائیل به مسجدالاقصی هشدار داد و تاکید کرد که اگر اسرائیلی‌ها بار دیگر به مسجدالاقصی بازگردند، مقاومت «زمین و زمان را بر سرشان خراب می‌کنیم».

وی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان‌های تحریک‌آمیز گروه‌های راست‌گرای افراطی اسرائیل برای برگزاری «راهپیمایی پرچم‌ها» در شهر قدس در روز پنج‌شنبه آتی، در حاشیه دیدار روز گذشته با دانشگاهیان (+) در شهر غزه گفت: «اگر [اسرائیل‌ها] برای تجاوز به مسجدالاقصی بازگردند، ما نیز بازخواهیم گشت و زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهیم کرد. در این ماجرا از جانب ما جای هیچ شک و تردیدی نیست».

این در حالی است که گروه‌های شهرک‌نشینی و راست‌گرای افراطی، از اسرائیلی‌های دعوت کرده‌اند که در راهپیمایی تحریک آمیز موسوم به «راهپیمای پرچم‌ها» در روز پنج‌شنبه آتی در شهر قدس شرکت کنند. اقدامی که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال 1967 (به تقویم عبری) برگزار شود اما در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала