سرنگونی دو موشک پیشرفته ای امریکایی از سوی ناو جنگی روسی

© AFP 2023 / Stringerسرنگونی دو موشک پیشرفته ای امریکایی از سوی ناو جنگی روسی
سرنگونی دو موشک پیشرفته ای امریکایی از سوی ناو جنگی روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریكا ادعا کرده است، که كشتی جنگی روسی از طریق تداخل در سیستم های دفاعی ایالات متحده، دو موشک از سیستم پیشرفته پدافند هوایی دفاعی موشکی امریکا را سرنگون کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده امریكا اعلام كرد: كشتی جنگی روسی كارلیا (كشتی شناسایی نظامی) با فاصله كمتر از دو كیلومتر به آب های سرزمینی ایالات متحده نزدیک شده و دو موشک پیشرفته اس ام-۶ امریكا را از كار انداخته است.

روش امریکا برای از بین بردن راکت های کروز روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
روش امریکا برای از بین بردن راکت های کروز روسیه 

این وزارتخانه افزود: طبق اطلاعات اولیه، ما درباره بکار گیری از سیستم خلاء الکترونیکی ناشناخته اما بسیار قدرتمند سخن می گوییم.

وزارت دفاع امریكا ادعا می كند، كه در نخست ردیاب های امریكایی نتوانسته اند از نزدیكی یک ناو جنگی روسی به آب های سرزمینی امریكا جلوگیری كنند و پس از آنكه به فاصله تنها یک مایلی دریایی از آبهای سرزمینی آمریكا نزدیک شد، معلوم شد كه خدمه کشتی كارلیا از طریق تداخل در سیستم های ایالات متحده، دو موشک از سیستم پیشرفته پدافند هوایی دفاعی موشکی امریکا را سرنگون کردند.

پنتاگون تأكید می كند، كه در حال حاضر ارتش هیچ مدرکی ندارد، با این حال طبق گفته فرماندهی ارتش آمریكا، دلیل این امر اقدامات كشتی جنگی روسیه بوده است. همه چیز فقط زمانی مشخص شد که آزمایش موشک آمریکایی با شکست کامل به پایان رسید. هدف از این آزمایشات نشان دادن توانایی ناوشکن در پرتاب موشک های اس ام-۶ بود. اما در نهایت، هر دو موشک نتوانستند اهداف خود را رهگیری کنند.

وزارت دفاع ایالات افزود: گرچه شواهدی مبنی بر اصابت موشک آمریكا به هدف خود در نتیجه برخورد كشتی روسی وجود ندارد، ولی ما همه موارد را روشن خواهیم كرد. تحقیقات در مورد علت واقعی این حادثه در حال نزدیک شدن به نتایج است.

این وزارتخانه خاطر نشان شد: موشک اس ام-۶ توسط ایالات متحده برای انجام بسیاری از ماموریت های مختلف ساخته شده است، که در آن وظیفه اصلی رهگیری است.

یادآوری می کنیم، که چنین اطلاعاتی پیش از این نیز گزارش شده بودند، با این حال پنتاگون برای اولین بار اعلام کرد که روسیه واقعاً می تواند در این حادثه نقش داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала