بلینکن: آمریکا آماده است روابط با ثبات‌تر با روسیه برقرار کند

© REUTERS / Mandel Nganبلینکن از آمادگی آمریکا برای روابط با ثبات‌تر با روسیه سخن گفت
بلینکن از آمادگی آمریکا برای روابط با ثبات‌تر با روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید در صورت تغییر موضع گیری مسکو آمریکا آماده است روابط پایدار و با ثبات با روسیه برقرار کند.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن،  وزیر امور خارجه ایالات متحده از آمادگی کشورش برای تعامل پایدار با روسیه در صورت تغییر موضع‌گیری از سوی مسکو خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با Axios گفت: "اگر روسیه در موضع گیری خود در قبال ما تغییر جهت دهد، ما آماده هستیم روابط پایدار و با ثبات با این کشور برقرار کنیم".

بلینکن گفت، انتظار می‌رود نشست  روسای جمهور دوکشور، ولادیمیرپوتین و جوبایدن در ژنو روشن سازد که واشنگتن روابط با ثبات‌تر با مسکو را به شرط اینکه روسیه رویه خود را تغییر دهد ترجیح می‌دهد، اما بعید به نظر می‌رسد که مسکو آماده انجام چنین اقداماتی باشد.

Президент США Джо Байден  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
تمسخر آمریکایی ها از «هشدار» بایدن به پوتین

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ما ترجیح می‌دهیم روابط قابل پیش‌بینی‌تر و با ثبات‌تری با روسیه داشته باشیم و این موضوع را تصریح کرده‌ایم اما به همین میزان نیز تصریح کرده‌ایم اگر روسیه تصمیم به اقدامات تهاجمی یا بی مهابا در قبال ما یا در قبال همپیمانان یا شرکای ما بگیرد، ما پاسخ خواهیم داد.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اخیرا در یک مقاله در روزنامه واشنگتن پست نوشت، کشور او و همپیمانانش آماده پاسخ به "فعالیتهای زیانبار آتی" از سمت روسیه هستند اما "آمریکا به دنبال نزاع" با مسکو نبوده و مذاکرات پیش رو میان بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرصتی برای بحث در مورد حوزه‌های همکاری نظیر ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات خواهد بود.

گفتنی است در تاریخ 26 می کرملین اعلام کرد که ، ولادیمیر پوتین رئيس جمهور روسیه با جو بایدن همتای آمریکایی  او قرار است روز 16 جون  در ژنو دیدار کنند.

رهبران دو کشور، در این دیدار درباره وضعیت و چشم اندازهای توسعه بیشتر روابط روسیه و امریکا، ثبات استراتژیک و برنامه بین المللی، از جمله مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 و حل و فصل منازعات منطقه ای است.

کاخ سفید قبلا گفته بود در این دیدار تمام "مسائل عاجل" از جمله درگیری‌های منطقه‌ای، سلاح‌های هسته‌ای و روابط دو جانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала