بایدن برنامه دیدار با زلنسکی را لغو کرد

© AFP 2023 / HANDOUT بایدن برنامه دیدار با زلنسکی را لغو کرد
 بایدن برنامه دیدار با زلنسکی را لغو کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
رسانه ها: بایدن به دلیل امتناع کی‌یف از مبارزه با فساد، ملاقات با رییس جمهور اوکراین را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه خبری آمریکایی آکسیوس، کاخ سفید احتمال ملاقات بین جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را در آستانه اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو بررسی کرد، سپس به دلیل شرایط اطراف نفت وگاز این ایده را کنار گذاشت.

Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2020
ساخت 8 آزمایشگاه آمریکا در اوکراین برای نگهداری ویروس های خطرناک

ین منبع گفت: وضعیت پیرامون نفت و گاز باعث نگرانی در دولت شده است به این دلیل که او [زلنسکی] تلاش های مبارزه با فساد را کنار می گذارد.

طبق گفته Axios، یک مکالمه تلفنی بین نمایندگان ایالات متحده و اوکراین برای این هفته برنامه ریزی شده بود و می تواند از اوایل روز دوشنبه انجام شود.

این نشریه به اطلاعات دریافت شده از یک گفتگوی ناشناس اشاره می کند: یک منبع آگاه از اقدامات ایالات متحده گفت که آنها چند روز پیش به اوکراین اطلاع دادند که این هفته، روز دوشنبه مکالمه تلفنی انجام می دهند. نشریه مشخص نکرده است که مکالمه در چه سطحی برگزار می شود.

پیش از این، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با Axios گفته بود که آماده دیدار با بایدن قبل از نشست روسیه و آمریکا است، اما چنین پیشنهادی از طرف آمریکایی دریافت نکرده است.

گفتنی است که در پایان ماه اپریل، کابینه وزیران اوکراین آندری کوبولف را از سمت رئیس شرکت "نفت و گاز" برکنار کردند و به جای او وزیر انرژی یوری ویترنکو شد.

تصمیم در مورد کوبولف با نتایج ناخوشایند فعالیت های این شرکت در سال 2020 توضیح داده شده است. دولت همچنین اختیارات اعضای مستقل هیئت نظارت "نفت و گاز" و نمایندگان دولت در شورا را خاتمه داد.

این شرکت تصمیم کابینه وزیران برای برکناری کوبولف را "دستکاری قانونی" خواند، زیرا ایده انتصاب یا برکناری رئیس هیئت مدیره به صلاحیت انحصاری هیئت نظارت است.

ایالات متحده از مداخله شدید دولت در این شرکت انتقاد کرد و آن را فرصتی برای فساد و سوء استفاده دانست.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала