یونان: مهاجران اهل افغانستان و 4 کشور دیگر حق تقاضای پناهندگی در این کشور ندارند

© AP Photo / Giannis PapanikosRefugees wait to be allowed by the Greek police to cross the borderline to Macedonia, near the village of Idomeni
Refugees wait to be allowed by the Greek police to cross the borderline to Macedonia, near the village of Idomeni - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
عضو شوید
وزارت امور مهاجرت یونان اخیرا اعلام کرد که از این پس، مهاجران افغانستان، سومالی، پاکستان، سوریه و بنگلادش که از ترکیه وارد یونان ‌شوند، حق تقاضای پناهندگی در این کشور را نخواهند داشت.

به گزارش « euronews»، یونان اعلام کرد که ترکیه را به عنوان کشور سوم امن درجه بندی کرده است. نوتیس میتاراچی، وزیر امور مهاجرت یونان گفت که دیگر مهاجران پنج کشور افغانستان، پاکستان، سومالی، بنگلادش و سوریه که از ترکیه وارد یونان می‌شوند، تقاضای پناهندگی‌شان پذیرفته نخواهد شد.

Афганские мигранты в ожидании автобуса после пересечения турецко-иранской границы в Агры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2019
جلوگیری پولیس ترکیه از ادامه سفر مهاجران افغانستان به یونان + ویدئو

میتاراچی ترکیه را به عنوان کشور سوم امن عنوان کرده و گفت: «این یک اقدام مهم در مبارزه علیه قاچاق انسان و فعالیت‌های جنایتکارانه آنان است.»

او با اشاره به توافقنامه میان ترکیه و اتحادیه اروپا که در مارس 2016 امضا شد، گفت: «اتحادیه اروپا ترکیه را به عنوان کشور امن اعلام کرده است.»

میتاراچی افزود، این اقدام همچنان ترکیه را مجبور به سرکوب مهاجرت غیرقانونی و شبکه‌های قاچاق خواهد کرد.

براساس این گزارش، مقامات یونانی همچنان اعلام کردند كه آتن از ترکیه خواسته است که یک هزار و 453 مهاجر که در سال جاری (2021) از ترکیه وارد این کشور شدند را پس بگیرد.

گفتنی است که سال قبل تنش‌ها بین یونان و ترکیه بر سر مرزهای دریایی به طور بی‌پیشینه‌ای افزایش یافت. آتن آنکارا را به استفاده از مهاجران به عنوان یک «سلاح» متهم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سال گذشته با باز کردن مرزهای کشور خود با یونان، به ده‌ها هزار پناهجو که خواستار رفتن به اروپا بودند اجازه داد که از خطوط مرزی عبور کنند و وارد یونان شوند. ورود تعدادی از این پناهجویان واکنش پلیس یونان و شهروندان بسیج شده یونانی را در پی داشت که باعث درگیری‌هایی با پناهجویان شد. وزارت خارجه ترکیه پس از آن اعلام کرد، تا زمانی که میان اتحادیه اروپا و آنکارا یک راه حل در مسایل مربوط به مهاجرت پیدا نشود، مرزهای کشورش را با یونان، کماکان باز نگه‌می‌دارد.

قابل ذکر است، براساس قراردادی که میان ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 امضا شد، ترکیه از مهاجرت غیرقانونی از این کشور به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری باید جلوگیری کند و براساس آن، پناهجویانی که از مسیر دریای اژه وارد یونان می‌شوند را می‌توان دوباره به ترکیه پس فرستاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала