سریعترین موتر برقی "تسلا" به زودی به بازار می‌رود

© AP Photo / Mark J. TerrillАвтомобиль Tesla Roadster
Автомобиль Tesla Roadster  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا از آغاز مراسم تحویل موتر های الکتریکی "اس پلید " S Plaid خبر داده است. این موتر "سریعترین" مدل تولیدی "تسل لقب گرفته است.

گزارش اسپوتنیک، به نقل از  ixbt.com ایلان ماسک ، مدیر عامل شرکت آمریکایی تسلا تأیید کرده است که مراسم آغاز تحویل موتر های الکتریکی تسلا مدل S Plaid به اولین مشتریان فردا، دهم جون برگزار خواهد شد.

Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2021
کاهش 20 میلیاردی ثروت ایلان ماسک پس از عتراف او به یک بیماری نادر

این در حالی است که پیشتر ماسک  برای "تحویل" مدل   S Plaid به اولین مشتریان خود تاریخ 3 جون را  در نظر گرفته بود اما در آخرین لحظه گفت که آنها به یک هفته دیگر نیاز دارند.

مراسم آغاز تحویل این مدل موتر های الکتریکی تسلا در کارخانه تولید تسلا در فریمونت کالیفرنیا برگزار و به صورت آنلاین پخش می شود. این موتر ها شایستگی دارد تا لقب سریعترین موتر تولیدی که تاکنون وجود داشته را از آن خود کند.

گفتنی است مدل S Plaid که در صورت تولید انبوه، بالاترین مدل خودروهای تسلا با برد رانندگی 520 مایل می شد، سال گذشته در یک رویداد باتری خودروهای برقی رونمایی شد و ماسک اعلام کرد که نسل بعدی آن 4680 سلول باتری خود را به کار خواهد گرفت.

طبق وب سایت این شرکت، مدل S Plaid می تواند در   1.99 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 200 مایل در ساعت و برد تقریبی آن 390 مایل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала