دیدگاه پوتین درمورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو

© Sputnik / Mikhail Metsel /  مراجعه به بانک تصاویر دیدگاه پوتین درمورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو
دیدگاه پوتین درمورد احتمال پیوستن اوکراین به ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفته است که مسکو نمی داند مکالمه کیف و واشنگتن درباره احتمال ورود اوکراین به ناتو چگونه پیش خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره احتمال پیوستن اوکراین به ناتو می‌گوید: "بله، من نظرات را در این باره می دانم و می بینم، واکنش رسانه های ما و سیاستمداران‌مان را می بینم. همه به (رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر) زلنسکی می خندند، آنها می گویند، همه این‌ها حرف است، من نظر دیگری دارم. من پیش از این هم گفتم كه چگونه گسترش ناتو اتفاق افتاد و قبلاً هم گفتم كه هیچ كسی از ما دراین باره پرسشی نکرده است."
آقای پوتین علاوه کرد که غرب به سادگی همه نگرانی ها را نادیده گرفته است.

کاخ سفید از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2021
کاخ سفید از پیوستن اوکراین به ناتو حمایت کرد

رئیس جمهور روسیه گفت: "و من فکر می کنم این یکی از نسخه هاست. ما نمی دانیم مکالمه در واقع چگونه طی شده است. اکنون شرکای آمریکایی می گویند چیزی به آنها قول داده نشده است. چگونه این را بدانیم؟ یا شاید آنها فقط به او گفته اند: صحبت در مورد آن خیلی زود است، زیرا اکنون جلسه اجلاس سران دو رئیس جمهور برنامه ریزی شده است که شما برای آن مزاحمت ایجاد می‌کنید، فضای اجلاس را خراب می‌کنید. چند روز نمی‌توانستید صبر کنید؟
یا چیزی دیگر. در واقع، می توان تصور کرد که برنامه های اوکراین برای پیوستن به ناتو در حال بحث است، در هر صورت، هیچ کس نمی گوید، اینطور نیست."
وی گفت كه در گفتگوهای قبلی خود با رهبران سابق امریكا، بیش از یك بار شنیده بود كه ناتو یك سازمان باز است: هر کشوری حق دارد انتخاب کند که چگونه تأمین امنیت خود را ضروری بداند. در این مورد چندین بار برای من گفته شده است."
وی تأکید کرد که هیچ تضمینی برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد.
آقای پوتین گفت: " اینکه آنها در آنجا در مورد چه چیزی صحبت کردند، در مورد چه توافق کردند ، ما نمی دانیم. فریاد از آن طرف اقیانوس به سمت رئیس جمهور اوکراین، به نظر من معنی ندارد و ما باید این را در نظر داشته باشیم و البته با در نظر داشتن این موضوع، روابط خود را در زمینه امنیت با شرکا و همسایگان همسایه و با کسانی که سیاست خارجی را از خارج کنترل می کنند."
ولادیمیر پوتین آن دسته از مردم اوکراین را که مخالف پیوستن این کشور به ناتو هستند، باهوش می داند.
رئیس جمهور پوتین افزود: طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، حداقل 50% از ساکنان اوکراین نمی‌خواهند این کشور به ناتو بپیوندد و این افراد باهوش هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала