دزدی رازها؛ چرا امریکا از تیک‌تاک می‌ترسد؟

© Depositphotos.com / opturadesignدزدی رازها؛ چرا امریکا از تیک‌تاک می‌ترسد؟
دزدی رازها؛ چرا امریکا از تیک‌تاک می‌ترسد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
رشد روزافزون اپلیکیشن تیک‌تاک در سراسر دنیا سبب نگرانی فزایندۀ ایالات متحده امریکا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری نشانه، در سالهای اخیر سیاست ایالات متحدل امریکا در قبال شبکۀ اجتماعی تیک‌تاک تغییر کرده است. دونالد ترامپ بارها به تیک‌تاک تاخت و بایدن نیز با احتیاط در برابر این اپلیکیشن برخورد می‌کند.

روزنامۀ اتلانتیک در تحلیلی به چرایی این سیاست امریکا پرداخته است: «از دید امریکایی‌ها امروزه چین یک شریک استراتژیک دولت آنان نیست؛ بلکه یک دشمن استراتژیک بالقوۀ آنان تلقی می‌شود. شبکۀ تیک‌تاک اما برای آنان تنها یک شبکۀ اجتماعی محبوب نیست که شهروندان امریکایی بتوانند بخش‌های جذاب زنده‌گی خصوصی خود را از طریق آن به نمایش بگذارند؛ بلکه این شبکه ابزاری در دست حزب کمونیست چین برای نفوذ و نظارت جدی از زنده‌گی شهروندان امریکایی تلقی می‌شود.

در این گزارش از استیفن منوچین، وزیر خزانه‌داری امریکا نقل قول شده است که ممکن است تیک‌تاک برای دزدی رازها استفاده شود.

«ممکن از تیک‌تاک برای دزدی رازها، نظارت از زندگی خصوصی ده‌ها میلیون شهروند امریکایی و عملیات‌های تخریبی که مشخص نیست چه پیامدهای زیان‌باری به همراه داشته باشد، استفاده کند».

به گفتۀ آقای منوچین، او طرحی را به کنگره امریکا تقدیم کرده است که در آن با اشاره به امکان چین برای استفادۀ زیان‌بار از تیک‌تاک علیه امریکا هشدار داده شده و احتمال دارد چین عملیات‌های تخریب‌آمیزی را انجام دهد. به گفتۀ او احتمال دارد این طرح در کنگره از این تلاش چین جلوگیری کند.

در همین جال، سناتور جوش حاولی، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای امریکا می‌گوید که «تیک‌تاک به یک دستگاه نظارت در دست چین بدل شده است؛ دستگاهی که به هدف تسلط چین بر امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک خطر واقعی برای امنیت ملی امریکا به شمار می‌رود».

رشد شبکۀ محبوب اجتماعی تیک‌تاک، واقعیت عینی موضوعی است که امریکا سال‌ها نگران آن بوده است؛ شبکه‌یی که بنیان‌گذار آن در چین متولد شده و می‌تواند خلاقیت‌هایش را در ایالات متحدۀ امریکا به نمایش بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала