درگیری فیزیکی در پارلمان بولیویا + ویدیو

© Photo / Ruptlyدرگیری فیزیکی در پارلمان بولیویا + ویدیو
درگیری فیزیکی در پارلمان بولیویا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2021
عضو شوید
پارلمان بولیویا در پی نطق وزیر داخله کشور، شاهد درگیری فیزیکی بین سیاستمداران بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرارو، دو عضو پارلمان بولیویا روز سه شنبه در جلسه علنی پارلمان که به گزارش مربوط به بازداشت جینین انیس رئیس‌جمهور راستگرای سابق اختصاص داشت، با مشت و لگد به جان هم افتادند.

بر اساس تصاویری که از تلویزیون پخش می‌شد، در حالی که فرناندو دل کاستیو وزیر امور داخله در حال خواندن گزارش بود، سناتور هری مونترو از حزب راستگرای کریموس (مخالف) و آنتونیو گابریل کلوکه از جنبش به سمت سوسیالیسم (حزب حاکم) با یکدیگر در صحن مجلس درگیر شدند.

وزیر امور داخله به ویژه به اوضاع سیاسی ناشی از استعفای اوو مورالس رئیس‌جمهور سابق در سال 2019 اشاره کرد و اتهامات حزب حاکم و متحدانش را در مورد کودتای مخالفان پس از انتصاب یک رئیس‌جمهور موقت که خانم انیس بود، تکرار کرد.

مخالفان در مقابل زندانی کردن انیس را در ماه مارچ محکوم کردند و آن را نقض قانون دانستند. مخالفان همچنین اتهام کودتا را رد کردند و اطمینان دادند که مردم بولیویا سال 2019 علیه مورالس که متهم به تقلب در انتخابات بود، قیام کردند.

وزیر امور داخله سپس خطاب به نمایندگان عضو حزب مخالف کریموس شعار «همدست، همدست!» سر داد. رهبر حزب کریموس، لوییز فرناندو کاماچو فرماندار منطقه سانتاکروز در شرق بولیویا است که نقش مهمی در سقوط اوو مورالس ایفا کرد.

سناتور مونترو از وزیر امور داخله خواست احترام را رعایت کند که کلوکه و عده‌ای از هم حزبی هایش به او معترض شدند. دو نفر سپس دست به یقه شدند و کلوکه روی زمین افتاد و رقیبش او را زیر مشت و لگد گرفت.

دو نماینده دیگر، تاتیانا آنیاز از کریموس و ماریا آلانوکا از جنبش به سمت سوسیالیسم نیز در مکان دیگری از پارلمان با یکدیگر درگیر شدند و مو‌های یکدیگر را کشیدند. جلسه پارلمان برای بازگشت آرامش تعلیق شد و وزیر در نهایت توانست گزارش خود را به پایان برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала