سیف‌الاسلام القذافی در انتخابات آینده ریاست جمهوری لیبیا شرکت می کند

© AP Photo / Ammar El-Darwishسیف‌الاسلام القذافی در انتخابات آینده ریاست جمهوری لیبیا شرکت می کند
سیف‌الاسلام القذافی در انتخابات آینده ریاست جمهوری لیبیا شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
عضو شوید
فرزند دیکتاتور پیشین لیبیا با اشاره به اینکه برای بازگشت به کشورش برنامه‌ریزی می‌کند، از قصد خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبیا خبر داد.

رسانه: ممکن است پسر قذافی درآینده نزدیک اعدام شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2017
لیبیا در انتظارحکومت سیف الاسلام قذافی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،‌ سیف الاسلام القذافی فرزند دوم معمر القذافی دیکتاتور پیشین لیبیا که در کشور انگلیس تحصیلات خود را به پایان رسانده، در گفت‌و‌گو با روزنامه انگلیسی «تایمز» از قصد خود برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری لیبیا خبر داد.

شبکه لیبیایی «۲۱۸»، امروز (جمعه) به نقل از تایمز گزارش داد، سیف الاسلام القذافی که امروزه نه دیده می‌شود و نه صدایش شنیده می‌شود، پس از گذشت ده سال از زمان دستگیریش در صحرای لیبیا در گفت‌و‌گوی تیلیفونی ضمن تأیید هویتش خبر داد، که حالش خوب است و قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری لیبیا نامزد شود.

سیف الاسلام القذافی حدود ده سال پیش در نزدیکی شهر بیابانی ابوباری در جنوب غرب لیبیا حین تلاش برای فرار به نیجر دستگیر و در سال ۲۰۱۵ به اعدام محکوم شد. با این حال، منابع لیبیایی سال ۲۰۱۷ از عفو و آزادی او خبر دادند.

تایمز در ادامه نوشت، که سیف الاسلام که تحت‌تعقیب بودنش را از جانب دیوان بین‌المللی کیفری به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی نادیده گرفته است، قصد مشارکت در انتخابات آینده ای لیبیا را دارد.

بر پایه این گزارش، او ارتباط با دپیلمات‌های غربی و برخی شخصیت‌ها را آغاز کرده تا زمینه را برای بازگشت و حضور دوباره در لیبیا فراهم کند.

دستیاران سیف الاسلامِ چهل و هشت ساله با اشاره به اینکه هنوز زمان برای فاش کردن جزئیات مربوط به تصمیم سیف‌الاسلام درباره شرکت در انتخابات زود است، خبر دادند که او قصد دارد بیانیه‌ای در آینده نزدیک منتشر کند.

 تایمز در ادامه خاطرنشان کرد، که اپوزیسیون‌های لیبیایی شاید بتوانند با افزودن بندی به قانون انتخابات از مشارکت سیف‌ الاسلام در انتخابات جلوگیری کنند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خواند، نوشت که روس‌ها نیز از این گام سیف الاسلام حمایت می‌کنند و بر این باورند که او بنا دارد گذشته را فراموش کند.

منابع مذکور اضافه کردند، که حکم دیوان بین‌المللی کیفری احتمالا مانعی بر سر راه نامزدی سیف الاسلام ایجاد نکند چراکه این پرونده و اتهامات واردشده به او نادیده گرفته شده است.

در پایان این گزارش آمده استريال که مانع اصلی در برابر نامزد شدن فرزند معمر القذافی اپوزیسیون‌های لیبیایی هستند که بر تغییر شیوه برگزاری انتخابات پافشاری دارند.

یادآوری می کنیم، که کشور لیبیا از سال ۲۰۱۱ تاکنون با یک بی‌ثباتی سراسری دست و پنجه نرم می‌کند. پس از کشته شدن معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور، لیبیا شاهد درگیری گروه‌های مختلفی بود تا جایی که گروه‌های مسلح در این کشور به دو بخش شرقی (طبرق) و غربی (طرابلس) تبدیل شدند و با حمایت برخی کشورها با یکدیگر جنگ کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала