راه ساده تدریس و علاج حافظه کشف شد

© Depositphotos.com / SeventyFourراه ساده علاج تدریس و حافظه کشف شد
راه ساده علاج تدریس و حافظه کشف شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
عضو شوید
راه ساده علاج تدریس و حافظه کشف شد

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انستیتوت صحت عامه (NINDS) ، مطالعه ای در  مورد مغز را حین آموزش انجام دادند و دریافتند که وقفه های کوتاه هنگام آموختن چقدر مفید هستند.

گروپ از دانشمندان به سرپرستی لئوناردو جی کوهن، محقق ارشد در انستیتوت ملی اختلالات مغز و اعصاب و سکته مغزی در انستیتوت صحت عامه (NINDS)، کشفیات متخصصین مغز و اعصاب را در مجله Cell Reports منتشر کردند.

 مغز انسان توانایی درک بیش از 11 بُعد را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2019
مغز انسان توانایی درک بیش از 11 بُعد را دارد

گفته شده است که یک مغز مرتب در حال استراحت به طور مکرر و به سرعت خاطرات اطلاعات یا شیوه های تازه آموخته شده را به یاد می آورد. هرچه بیشتر شخص اطلاعات جدید را در هنگام استراحت بیاد بیاورد ، بهتر آن را جذب و به کار می برد. در مطالعه ای که 33 داوطلب سالم سهم ورزیده بود، دانشمندان فعالیت مغزی آنها را شناسایی کردند که با آموختن مهارت جدید در فرد رخ می دهد. گفته شد، وقفه های کوتاه کلید یادگیری موثر شده است. معلوم شد که در طول استراحت، مغز داوطلبان به سرعت و به طور مکرر تجربه زندگی را از طریق آموزش تولید می کنند، و بهتر آن را جذب می کند.

وی افزود که درک نقش تولید مثل عصبی در وقت استراحت کوتاه مدت نه تنها می تواند نحوه یادگیری دانش جدید را بهبود بخشد، بلکه به مریضان در بهبود مهارت های از دست رفته پس از ضربه عصبی مانند سکته مغزی نیز کمک می کند."نتایج ما از این ایده پشتیبانی می کند که بیدار شدن از خواب به همان اندازه که تمرین در یادگیری یک مهارت جدید نقش مهمی دارد. به نظر می رسد این دوره ای است که مغز ما خاطرات آنچه را که قبلاً تمرین کرده ایم فشرده و تحکیم می کند".

دانشمندان توضیح دادند که اظهارنظر در مورد اهمیت خواب شبانه در یادگیری، که طی آن اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل می شوند، درست باقی می ماند و کشف جدید ثابت می کند که در هنگام بیداری، به شرط مشاهده وقفه های کوتاه مدت، مغز قادر به پردازش 20-25 برابر سریعتر اطلاعات جدی ، بهبود عملکرد آزمودنی است. دانشمندان می نویسند: "این نشان می دهد که در هنگام بیداری، مغز خاطرات لازم را برای تسلط بر یک مهارت جدید بهم متصل می کند."

خطرناکترین غذاها برای مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2020
خطرناکترین غذاها برای مغز انسان

فعالیت تولید مثل اغلب در نواحی حسی-حرکتی مغز که حرکت را کنترل می کنند، رخ می دهد. با این حال، فعالیت در هیپوکامپ و قشر انتورینال (بخشی از قشر مغز واقع در لوب تمپورال و مربوط به تشکیل هیپوکامپ) مشاهده شد. "ما از این نتایج اخیر کمی شگفت زده شدیم. به طور سنتی اعتقاد بر این بود که هیپوکامپ و قشر انتورینال در حافظه رویه ای (نوعی حافظه طولانی مدت ناخودآگاه) نقش اساسی ندارند. اما نتایج ما نشان می دهد که این مناطق هنگام یادگیری مهارت به سرعت با قشر حسی-حرکتی ارتباط برقرار می کنند. "

پیش از این، روانشناسان در مورد راه های بازیابی خواب سالم پس از همه گیری صحبت می کردند. کارشناسان خاطرنشان کردند که اختلالات در ریتم شبانه روزی هم توسط مریضان مبتلا به COVID-19 و هم کسانی که از عفونت در خانه فرار می کردند، مشاهده شد. برای بهبود خواب شبانه که برای سلامت روان ضروری است، روانشناسان توصیه می کنند برای از بین بردن عادت های ناسالم ، مانند تماشای وسایل قبل از خواب یا فکر طولانی مدت، از طریق درمان شناختی رفتاری روبرو شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала